می خواهیم آن کرسی ریاست جمهوری را بسوزانیم

سرویس ترکیه - حزب کارگر ترکیه اعلام کرد که قصد دارد با همراهی ائتلاف سوم در انتخابات آتی شرکت کرده و نظام ریاست جمهوری ترکیه را به همه پرسی بگذارند.

به گزارش کردپرس، ارکان باش رئیس حزب کارگر (TİP) و نماینده مجلس، اعلام کرد که می خواهد در انتخابات آتی با همکاری ائتلاف سوم دست کم 20 نماینده به مجلس فرستاده و فراکسیون خود را تشکیل دهد، همچنین سیستم ریاست جمهوری را به همه پرسی گذارد.

به نوشته گازته قارینچا، ارکان باش در نشست خبری با اعضای دیگر این حزب و خبرنگاران، اعلام کرد که حزبش حاضر است تا با نامزدی مشترک با ائتلاف سوم در انتخابات آتی ریاست جمهوری شرکت کند. او هدف خود از این حرکت را سوق دادن نظام به سوی یک همه پرسی برای «نظام ریاست جمهوری» اعلام کرد و گفت: «ما می خواهیم آن کرسی ریاست جمهوری را بسوزانیم.»

باش درباره دور آینده انتخابات پارلمان گفت: «هدف ما این است که دست کم 20 نماینده در پارلمان داشته باشیم و نقش اپوزیسیون اصلی را در مجلس بعدی بر عهده بگیریم.» باش همچنین افزود هدف آنها به دست آوردن دست کم سه درصد آرا است تا با آن بتوانند برای خود یک فراکسیون در مجلس تشکیل دهند.

گفتنی است حزب نسبتاََ تازه تأسیس کارگر یکی از احزاب جدید و پر مخاطب ترکیه است که در دور پیشین انتخابات با کمک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) وارد مجلس ترکیه شد. این حزب به دلیل شعارها و فعالیت 4 نماینده محبوب خود تا کنون توانسته مخاطبان بسیاری را به ویژه در قشر جوان به خود جلب کند.

کد خبر 25097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha