ترکیه با حمله به کوبانی مرتکب جنایت جنگی شده است

سرویس سوریه-کمیته حقوق بشر رقه و شهروندان ناراضی این شهر، کشته و مجروح شدن غیرنظامیان کوبانی توسط ترکیه را محکوم کردند.

به گزارش کُردپرس، روز گذشته مردم شهر رقه و کمیته حقوق بشر این شهر در شمال سوریه کشته و زخمی شدن غیرنظامیان شهر کوبانی توسط حملات توپخانه‌ای ترکیه را محکوم کردند.

شنبه گذشته ۹ نقطه در منطقه کوبانی و حومه آن توسط نیروهای ترکیه بمباران شد که روستاهای قره مغ، علیشار، تل حاجب، سرزوری، خان و کلتپه در شرق کوبانی را شامل می‌شود.

این بمباران منجر به کشته شدن یک غیرنظامی به نام «ابراهیم شریف» اهل روستای الخان و زخمی شدن ۱۱ غیرنظامی دیگر و خسارات مادی قابل توجه ناشی از بمباران به مردم منطقه شد.

این بمباران موجی از خشم را در سراسر شمال شرق سوریه برانگیخت و چندین حزب رسمی و مردمی تظاهرات اعتراضی ترتیب دادند.

عبدالله الحسین، رئیس کمیته حقوق بشر در شهر رقه‌‌ به رسانه‌های شمال سوریه گفت، آسیب‌دیدگان غیرنظامی در بمباران کوبانی توسط ارتش ترکیه "جنایت جنگی" است.

وی افزود: رفتار ترکیه در شمال سوریه مستقیما جان غیرنظامیان را تهدید می کند و روستاها و شهرهای پرجمعیت را تهدید می کند. بیشتر قربانیان بمباران‌های گذشته غیرنظامیان هستند.

وی اظهار داشت: در میان سکوت مشکوک نیروهای فعال پرونده سوریه که برخی از آنها پایگاه‌های نظامی نزدیک به این مکان‌ها دارند، دولت ترکیه به دنبال تداوم تشدید تنش در شمال سوریه است.

الحسین خاطرنشان کرد: سکوت ائتلاف بین المللی و ایالات متحده آمریکا در قبال رفتار تهاجمی ترکیه در قبال منطقه، چراغ سبزی را برای تداوم این رفتار نشان می دهد.

رئیس دفتر حقوق بشر در رقه گفت: دولت ترکیه مستقیماً با نقض قوانین سازمان ملل برای جلوگیری از به خطر انداختن جان غیرنظامیان در جنگ ها و توافقنامه های آتش بس که با تضمین آمریکا و روسیه امضا شده است، اقدام به چنین رفتاری می‌کند.

حدود دو سال پیش، روسای جمهور ترکیه و روسیه توافقنامه ای شامل ده ماده امضا کردند که شامل آتش بس در مناطق سریکانی و گری‌سپی، عقب نشینی نیروهای دموکراتیک سوریه از مرزهای ترکیه و حضور پلیس نظامی روسیه و نیروهای دولتی سوریه در خطوط تماس بود.

کد خبر 25038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha