گرانی در کردستان بیداد می‌کند/ مسئولان  توان کنترل بازار را ندارد

سرویس کردستان- این روزها اگر به بازار سری بزنیم، گرانی اقلام اساسی به جایی رسیده که قیمت‌ها روزانه و حتی در مواردی ساعتی تعیین می‌شوند و هر لحظه به قیمت ها افزوده می شود.

به گزارش کرد پرس، گرانی‌ها در کردستان همچنان بیداد می‌کند و آه از نهاد مردمی که به هر زحمتی سعی می کنند شکم زن و بچه هایشان را سیر کنند، درآورده است و قیمت‌ها روزانه و حتی در مواردی ساعتی تعیین می‌شوند.

بررسی قیمت ها از حدود یک ماه پیش تا کنون نشان می دهد در این مدت هر کاری که توسط سازمان جهاد کشاورزی که سازمان موظف به کنترل قیمت ها است انجام شده، کارساز نبوده و تنها مسکنی چند ساعته بوده و با ورود شبکه فساد و دلال به موضوع، راهکار آنها نیز بی فایده بوده است.

به عنوان مثال در موضوع ساده ای مانند گرانی تخم مرغ که به یک باره قیمت یک شانه تخم‌مرغ به بیش از 60 هزار تومان رسید، دستگاه متولی به عنوان ناجی و حامی مصرف‌کننده، شروع به توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب هر شانه ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان کرد، در حالی که تا چند روز قبل از آن تنها قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ هزار تومان بود.

یا در موضوع مرغ، پس از اینکه مرغداران تصمیم گرفتند که گوشت مرغ را با قیمت 35 هزار تومان به جای 25 هزار تومان در بازار عرضه کنند و با مخالفت سازمان جهاد کشاورزی مواجه شد، پس از چند روز عدم توزیع گوشت مرغ در سطح بازار به یکباره مصوب شد گوشت مرغ با قیمت 31 هزار تومان در بازار عرضه شود و جالب اینکه مسئولان و متولیان این حوزه نیز با افتخار از کنترل بازار سخن می گفتند.

قیمت گوشت قرمز نیز همین داستان را داشت و گوشتی که با قیمت 125 تا 130 هزار تومان دست مردم را می گرفت امروز با راهکارهای اقتصادی جهاد کشاورزی به حدود 155 تا 160 هزار تومان رسیده است و از طرف دیگر همزمان با این افزایش قیمت، اولین محموله دام زنده نیز از کردستان به اقلیم کردستان عراق صادر می شود.

شواهد نشان می دهد که این قبیل اقدامات تنها نسخه پوچی است که فقط از روی ناچاری و برای بستن دهان مردم صادر می‌شود و نتیجه‌اش نیز همین افزایش لجام‌گسیخته‌ای است که امروز در کردستان با آن مواجه هستیم.

معلوم نیست این افزایش قیمت تا کجا می خواهد پیش برود و باید دید سازمان جهاد کشاورزی به عنوان ناظر بر بازار و مسئول ستاد تنظیم بازار می تواند در نهایت بازاری را که تا امروز نشان داده در کنترل آن ناتوان بوده، بالاخره کنترل کند یا مردم باید در آشفته بازار هر روز سفره خود را کوچک و کوچکتر کنند.

کد خبر 24886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha