ائتلاف بین کردها و اهل سنت، تشکیل بزرگترین فراکسیون توسط جریانات شیعه را می طلبد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ائتلاف فتح با هشدار درباره عدم ائتلاف بین جریانات شیعه و تشکیل یک فراکسیون واحد بین چارچوب هماهنگی و جریان صدر، تأکید کرد: ائتلاف بین کردها و اهل سنت، اتخاذ موضع یکپارچه توسط جریانات شیعه با هدف جلوگیری از تشکیل یک دولت ضعیف را ضروری می نماید.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "محمود الحیانی" در این باره گفت: در صورت تشکیل دولت عراق توسط چارچوب هماهنگی و جریان صدر بدون مشارکت دیگری، دولت مذکور ضعیف خواهد بود و مجلس به طور آشکاری دچار دودستگی خواهد شد و روند سیاسی به طور کلی دچار اختلال خواهد گردید.

الحیانی افزود: اهل سنت و کردها، موضعشان درباره تشکیل دولت آتی و مشارکت در آن را نهایی کرده اند و انتظار می رود جریانات شیعه نیز از طریق اتحاد بین چارچوب هماهنگی و جریان صدر و حضور در جلسه مجلس به صورت یک ائتلاف، موضعشان را نهایی کنند.

عضو ارشد ائتلاف فتح تصریح کرد: همگان منتظر نهایی شدن مذاکرات بین دو جریان مذکور قبل از برگزاری اولین جلسه مجلس هستند و ادعاها درباره شرط جریان صدر برای عدم مشارکت نوری مالکی در ائتلاف بین این جریان و چارچوب هماهنگی و اخراج وی از ائتلاف مذکور، عاری از صحت است و اخبار منتشره در این باره، فقط ادعاهای رسانه ای است.

کد خبر 24838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha