تلاش عراق برای خرید تجهیزات توپخانه‌ای پیشرفته از فرانسه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق از قراردادهای جدید برای واردات تجهیزات توپخانه‌ای پیشرفته از فرانسه خبر داد و تأکید کرد تمایل جدی برای گسترش توانمندی های تسلیحاتی نیروهای نظامی وجود دارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از روسیا الیوم، "قاسم المحمدی" فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق تصریح کرد، در زمینه تجهیز نیروهای مسلح کشور دو رویکرد وجود دارد: اولا خرید تانک‌های پیشرفته آمریکایی شامل آبرامز و ثانیا تانک‌های ساخت روسیه T-۹۰ و نیز تجهیزات کنونی دیگر. همچنین برنامه هایی برای افزایش آنها جهت تقویت توانمندی ارتش عراق در دست اجرا است.

المحمدی افزود: قراردادهای زیادی در زمینه خرید تسلیحان وجود دارد که شامل خرید هواپیماهای بدون سرنشین مسلح است که به مدت ۳۰ ساعت در حریم هوایی عراق پرواز می‌کنند و قادر به هدف قرار دادن اهداف و کنترل مستمر مناطق مختلف هستند و توانایی و کارایی خود را ثابت کرده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق همچنین تأکید کرد: توپخانه‌های بسیار خوبی با دقت بالا و سلاح‌هایی با دید در شب وجود دارد که از فرانسه وارد می‌شود. علاوه بر این، قراردادهای سلاح زیادی برای تقویت نیروهای مسلح امضا شده است که برخی از این تجهیزات به بنادر وارد شده و برخی همچنان در کارخانه‌های مبدأ است.

وی اشاره کرد: میان شرقی‌ها و غربی‌ها برای اثبات توانایی‌های خود رقابت وجود دارد و ما به عنوان نیروهای مسلح از تنوع تسلیحات حمایت می‌کنیم.

کد خبر 24787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha