شکارچیان قوچ و میش در بیجار توسط محیط بانان دستگیر شدند

سرویس کردستان - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار از دستگيري 2 شكارچي غیر مجاز قوچ و میش پس از 2 ساعت عمليات تعقيب و گريز از سوي محيط بانان منطقه حفاظت شده بیجار در قم چقای خبر داد.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر هدایت زاده گفت: مأموران یگان حفاظت محيط زيست، این شكارچيان متخلف را که قصد شکار قوچ و میش داشتند مشاهده کرده و براي دستگيري شکارچیان وارد عمل شدند.

وي اظهار كرد: ضمن دستگیری، از اين شكارچيان غيرمجاز كه در منطقه مهم حفاظت شده قم چقای بیجار قصد شکار داشتند يك قبضه اسلحه غیر مجاز برنو، 11 عدد فشنگ، 3 عدد چراغ نورافکن، یک عدد چاقو، یک عدد تبر و یک دستگاه دوربین چشمی کشف و توقیف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار افزود: خوشبختانه اين شكارچيان در شكار قوچ و میش نافرجام مانده بودند و چيزي جز گرفتاري در دام محيط بانان و قانون، نصيب آنان نشد.

هدایت زاده ادامه داد: مراتب توسط واحد حقوقی صورتجلسه شد و متخلفین جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وي با بيان اينكه مامورين يگان حفاظت اداره محيط زيست شهرستان بیجار به صورت شبانه روزی مشغول کنترل و پايش مناطق هستند، یادآور شد: با متخلفان و خاطیان محیط زیست بدون چشم پوشی برخورد می شود و از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف محیط زیستی، مراتب را به پاسگاه های محیط بانی یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و يا از طريق سامانه ارتباطات مردمی به شماره 1540 اطلاع دهند.

کد خبر 24659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha