رئیس پارلمان اقلیم کردستان: اربیل و بغداد توافق فراگیر امضا کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس پارلمان کردستان با صدور پیامی به مناسبت سال نو میلادی از دولت مرکزی عراق و دولت اربیل خواست برای حل کلیه مشکلات فیمابین توافق فراگیری براساس اصول قانون اساسی امضا کنند و راه حل فراگیری برای همه مشکلات و اختلافات پیدا کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس کرد، رئیس پارلمان کردستان در این پیام از همه جریانات و احزاب اقلیم خواست با اتحاد و تسامح با یکدیگر تعامل کنند و زمینه دستیابی اقلیم کردستان به حقوق قانونی اش در چارچوب قانون اساسی عراق را فراهم کنند.

ریاست پارلمان اقلیم کردستان همچنین از دولت مرکزی عراق و دولت اربیل خواست برای حل کلیه مشکلات فیمابین توافق فراگیری براساس اصول قانون اساسی امضا کنند و راه حل فراگیری برای همه مشکلات و اختلافات پیدا کنند. بر همین اساس از احزاب و جریانات سیاسی اقلیم کردستان خواست با اتحاد در چارچوب یک فراکسیون واحد در مذاکرات برای تشکیل دولت جدید عراق مشارکت کنند و برای تحقق هر چه بیشتر حقوق و خواست های مردم اقلیم کردستان تلاش کنند.

ریاست پارلمان اقلیم کردستان اظهار امیدواری کرد همگان برای تدوین قانون اساسی اقلیم که در آن حقوق و وظایف همه جریانات مشخص شده باشد و به ابزاری برای تحقق قدرت بیشتر اقلیم کردستان تلاش کنند.

کد خبر 24451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha