جزئیاتی از مباحثات سران "چارچوب هماهنگی" با مقتدی صدر در نجف

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد ائتلاف فتح تأکید کرد دیدار هیأتی از چارچوب هماهنگی جریانات شیعه با سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر در نجف اشرف، در ادامه دیدارهای هفته گذشته در بغداد، صورت گرفت.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "عباس الزاملی" در این باره گفت: در نشست امروز در نجف اشرف، درباره موضوع تشکیل دولت عراق براساس توافق گفتگو شد و هادی عامری و مقتدی صدر درباره روابط سیاسی بین چارچوب هماهنگی و جریان صدر در مرحله آتی گفتگو و تبادل نظر کردند.

الزاملی افزود: طرفین همچنین درباره ماهیت ائتلاف های جدید قبل از برگزاری اولین جلسه مجلس عراق پس از دو هفته دیگر و همچنین معیارهای نامزدهای پست ریاست جمهوری و ریاست مجلس گفتگو کردند.

به گفته این عضو ارشد ائتلاف فتح تأکید کرد: هدف از نشست کنونی، ترسیم ساختار ائتلاف شیعیان قبل از شروع مرحله تشکیل کابینه و همچنین تبیین اهداف اصلی و ماهیت شخصیت هایی بود که ممکن است در مرحله آتی در صحنه سیاسی، ایفای نقش نمایند.

یادآور می شود رهبران "چارچوب هماهنگی" جریانات و احزاب شیعه عراق متشکل از فالح فیاض، هادی عامری و شیخ قیس خزعلی امروز (چهارشنبه) در منزل شخصی مقتدی صدر رهبر جریان صدر در منطقه الحنانه (نجف اشرف) با وی ملاقات کردند.

به گفته رسانه های عراقی، این دیدار با هدف تلاش برای متقاعد کردن مقتدی صدر برای تشکیل دولت آینده عراق به شکل توافقی صورت گرفت.

کد خبر 24351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha