دادگاه عالی فدرال عراق نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تأیید کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - دادگاه عالی فدرال عراق امروز دوشنبه با رد شکایت ارائه شده از سوی ائتلاف فتح مبنی بر مطالبه ابطال نتایج انتخابات، اقدام به تأیید نتایج نهایی انتخابات کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، دادگاه عالی فدرال عراق شکایت ارائه شده از طرف ائتلاف فتح به رهبری هادی عامری برای ابطال نتایج انتخابات پارلمانی مهر ماه گذشته را رد کرد.

دادگاه عالی فدرال در حکم خود اعلام کرد: احزاب سیاسی تا سه روز پس اعلام رسمی نتایج حق دارند به آن اعتراض کنند. همچنین حل مشکلات ناشی از انتخابات منحصرا از اختیارات شواری عالی قضایی است.

در حکم دادگاه عالی فدرال عراق همچنین آمده است: شکایات و اعتراضات ارائه شده به مجمع عمومی کمیسیون عالی انتخابات به هیأت قضایی انتخابات ارائه می شود و نمی توان به نتایج انتخابات نزد هیأت قضایی مذکور که یک هیأت اختصاصی است اعتراض کرد.

یادآور می شود احکام دادگاه عالی فدرال قطعی و غیر قابل اعتراض است و از جمله مهم ترین مسئولیت های آن، تأیید نتایج انتخابات و قطعی کردن آن است. اما این اولین بار است که شکوائیه ای مبنی بر ابطال نتایج انتخابات در دادگاه مطرح می شود.

کد خبر 24196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha