وزیر کشور اسبق عراق: اقلیم کردستان به مرکز قاچاق مواد مخدر تبدیل شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - باقر جبر الزبیدی وزیر کشور اسبق عراق گفت: استان های اقلیم کردستان به مراکز توزیع مواد مخدر از طریق گروههای جنایت سازمان یافته تبدیل شده است و در دو سال گذشته 30 تن مواد مخدر وارد عراق شده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "باقر جبر الزبیدی" در این باره گفت: براساس آمارهای به دست آمده، در دو سال اخیر 30 تن مواد مخدر وارد عراق شده است و درباره چگونگی ورود این مواد افیونی به عراق علامت های سؤال زیادی مطرح است.

الزبیدی افزود: استان های بصره و میسان در صدر استان های قاچاق و مصرف کننده مواد مخدر در میان استان های جنوبی کشور به شمار می آیند و نیمی از جوانان استان دیوانیه به انواع مواد مخدر از جمله قرص های کپتاگون آلوده هستند و این مواد افیونی از طریق مرزهای غربی، شمالی و مناطق بیابانی و همچنین استان های شمالی عراق وارد عراق می شود. به طوری که استان های شمالی عراق، به مراکزی برای مدیریت قاچاق مواد مخدر از طریق گروههای جنایت سازمان یافته تبدیل شده اند.

وزیر کشور عراق تصریح کرد: بیشتر مواد مخدر رواج یافته در استان های مرکزی و جنوبی عراق، شیشه و حشیش است که مصرف شیشه تقریبا در سراسر عراق رواج دارد.

الزبیدی در پایان گفت: سازمان های تروریستی در ترویج و گسترش قاچاق مواد مخدر نقش گسترده ای دارند و مقادیر زیادی از آن را برای تأمین مالی عملیات تروریستی و ضربه زدن به جامعه عراق وارد کشور می کنند.

کد خبر 24108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha