ساماندهی مرزهای باشماق و سیرانبند مهمترین ظرفیت جذب سرمایه‌گذار است

سرویس کردستان - استاندار کردستان در دیدار با سرکنسول ایران در سلیمانیه گفت: مرزها به عنوان ورودی کشور باید جذابیت ایجاد کنند لذا، ساماندهی مرزهای باشماق و سیرانبند مهمترین ظرفیت برای جذب سرمایه‌گذاری در این استان است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی‌کوشا در دیدار با مهدی شوشتری سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق، با اشاره به نگاه مساعد وزارت کشور به مرز و توجه ویژه دولت به کردستان، گفت: ابلاغ تفویض اختیارات به استان‌ها می‌تواند در تسریع اجرای دستورالعمل‌ها بسیار موثر باشد.

وی اظهار کرد: کردستان علیرغم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان، متاسفانه وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد اما ساماندهی مرزها و ایجاد جذابیت برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند گامی به سوی رشد اقتصادی استان باشد.

استاندار کردستان مسیر دسترسی بانه به مرز سیرانبند را نامناسب عنوان کرد و افزود: امیدواریم در سفر رییس جمهور به کردستان، اعتبار لازم جهت چهار بانده کردن این مسیر تامین شود.

زارعی کوشا در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 88 درصد اراضی کشاورزی استان به صورت دیم و فقط 12 درصد آبی، کشت می‌شود، ادامه داد: افزایش بهره‌وری کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان، از دیگر اقدامات ضروری در جهت توسعه اقتصادی کردستان است.

وی یادآور شد: معمولا در سال های پایانی دولت‌ها سرعت کارها کاهش می‌یابد و در آغاز دولت بعد اوج می‌گیرد، که با این اوصاف فضای فعلی شرایط بسیار مناسبی برای کار است و نباید این فرصت را از دست بدهیم.

در جریان این دیدار مهدی شوشتری سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق، ضمن تبریک انتصاب اسماعیل زارعی کوشا به عنوان استاندار کردستان، بیان کرد: ما آمادگی داریم تا شرایط برای ارتباط و تعامل بهتر بین اقلیم و استان کردستان را فراهم کنیم.

کد خبر 24103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha