امام جمعه: عاملان به وجود آمدن سیل مهاباد مجازات شوند

سرویس آذربایجان غربی - امام جمعه مهاباد گفت: علت و عاملان دخیل در به وجود آمدن سیل در نقاط مختلف این شهر از سوی مسئولان باید شناسایی و به مجازات برسند.

به گزارش کردپرس، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه های نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: مسئولان و افرادی که برای منافع شخصی خود اقدام به فروش معابر و اراضی که در مسیر سیلاب قرار داشته و یا اقدام به تخریب منابع طبیعی کرده اند باید شناسایی و نسبت به عمل ارتکابی خود مجازات شوند.

او ادامه داد: بارش ها در سالیان گذشته که به مراتب بیشتر و قویتر از امروز بود هیچگاه منجر به بروز سیل و خسارت و مالی و جانی به شهروندان نمی شد ولی اکنون با کمترین میزان بارش باران سیل بوجود آمده و موجب متضرر شدن مردم می شود.

امام جمعه مهاباد با تاکید براینکه نزولات آسمانی از نعمت های بزرگ الهی است، گفت: امروزه دخالت و طمع برخی از افراد موجب بروز شرایط فعلی در شهر شده که ساماندهی آن نیاز به برنامه ریزی و اقدام کارشناسی و سریع دارد.

ماموستا امامی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز صنعت پتروشیمی هم گفت: وجود شرکت عظیم پتروشمی مهاباد در منطقه باید در محرومیت زدایی و توسعه شهرستان نقش بزرگی را ایفا کند درحالی که تاکنون این امر محقق نشده است.

او بیان کرد: هرچند پتروشیمی مهاباد در دوران کرونا کمک های خوبی به بیمارستان و ستاد کرونای شهرستان کرد اما این اقدامات در مقابل عظمت و توانایی مالی پتروشیمی بسیار ناچیز بوده و نیاز است خیر و برکت آن بیشتر برای مردم قابل لمس باشد.

ایرنا نوشت؛ امام جمعه مهاباد، همچنین در ادامه شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن و فوت سرپرست قبلی شهرداری مهاباد را تسلیت گفت.

بارش باران در مهاباد ١٢ آبان موجب سیلابی شدن معابر و خسارت مالی به منازل و خودروها و زیرساخت های شهری مهاباد شد و برای بار دوم ٢٦ آذر ماه بارش باران مجددا موجب جاری شدن سیلاب در منطقه "موکریان" این شهر شد.

گفتنی است؛ در حالیکه برخی مسئولان شهرستانی اصرار دارند که سیلاب، از محل دپوی نخاله های ساختمانی عبور نکرده است،اما عملیات خاکبرداری ناشی از احداث معابر و قطعه بندی در شهرک های موجود و انتقال خاک ها به مسیل ها و انتقال نخاله های ساختمانی و خاک های حاصل از حفاری ها در اقصی نقاط شهر و انتقال آن به مسیل ها در این سال ها انجام گرفته و در همین راستا معاون وزیر جهاد کشاورزی در شرح گزارش سیل مهاباد، بخشی از دلایل بروز سیلاب در این شهر را مسدود شدن مسیر آبراهه ها از طریق فعالیت‌های عمرانی جاده سازی و ساخت و سازها و تخلیه رسوبات و نخاله های ساختمانی در مسیر آبراهه ها دانست.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

ساخت و ساز و تخیله نخاله های ساختمانی در آبراهه ها دلیل سیلاب مهاباد بود

اخطاریه ها برای که نوشته می شوند؟/ رفع تکلیف امور منابع آب در سیلاب مهاباد!

سیلاب مهاباد، آینه تمام نمای طغیان نامدیریتی ها

کد خبر 24037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha