دیدار مالکی از اقلیم کردستان موفقیت آمیز بود /  صدر درباره تشکیل دولت جدید توافق کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان سفر اخیر نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و عضو ارشد چارچوب هماهنگی جریانات شیعه عراق به اقلیم کردستان را در زمینه تشکیل دولت آتی آن کشور موفقیت آمیز خواند و تأکید کرد جریان صدر قادر به تشکیل دولت بدون وجود توافق نخواهد بود.

به گزارش کرد پرس به نقل از تودی نیوز عراق، "محمود خوشناو" در این باره گفت: سفر هیأت چارچوب هماهنگی به اربیل در زمینه ترسیم سیاست دولت آتی عراق، موفقیت آمیز بوده است و اتحادیه میهنی به حفظ ثبات کشور و تشکیل دولتی که قادر به رویارویی با چالش ها باشد اهمیت زیادی می دهد.

محمود خوشناو افزود: سفر هیأت چارچوب هماهنگی به اربیل برای تأکید بر عدم گرایش به جریانی در مقابل جریان دیگر، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سید مقتدی صدر بدون موافقت سایر جریانات که خواستار تشکیل دولت براساس توافق هستند نمی تواند اقدام به تشکیل دولت نماید.

عضو ارشد اتحادیه میهنی تصریح کرد: آنچه بیش از ساختار و شکل دولت، اهمیت دارد سیاست های آن است که منجر به خدمات رسانی و یافتن راه حل ها می شود و گفتگو با همه نیروها بیانگر تأکید بر کلیه اصول قانون اساسی است.

محمود خوشناو تأکید کرد: نیروها و احزاب اقلیم کردستان، به تلاش های هیأت سیاسی شان که در آینده به بغداد سفر می کند در زمینه دستیابی به تفاهم درباره یک نظام سیاسی با ثبات امیدوار هستند.

کد خبر 23946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha