آلودگی شدید محیط زیست در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- مجله آندارک در گزارشی از آلودگی شدید محیط زیست اقلیم کردستان بر اثر فعالیت شرکت های نفتی خارجی و عدم توجه این شرکتها به دستورالعملهای حفظ محیط زیست خبر داده است.

به گزارش کردپرس، مجله آندارک در گزارشی نوشت: دهها شرکت نفتی خارجی در اقلیم کردستان عراق مشغول استخراج نفت بوده و تعدادی پالایشگاه نیز بدون توجه به آلودگی محیط زیست نفت خام را به مواد دیگر تبدیل می کنند.

این مجله در گزارش مبسوط خود از تخریب گسترده محیط زیست اقلیم کردستان عراق بر اثر فعالیت بی رویه و خلاف موازین بهداشتی و محیط زیستی در اقلیم کردستان خبر داده است. در این گزارش به افزایش موارد ابتلا به سرطان در میان ساکنان اقلیم کردستان بر اثر تشدید آلودگی هوا و منابع زیرزمینی اشاره شده است.

ویم زویننبرگ، پژوهشگر موسسه مطالعاتی پاکس هلند از افزایش آلودگی محیط زیست در عراق بر اثر فعالیت شرکتها بدون توجه به دستورالعملها گفته است.

در این گزارش به فعالیت شرکت پالایشگاهی کارگروپ به عنوان یکی از عوامل اصلی آلودگی محیط زیست در اقلیم کردستان اشاره شده است. مدیران این شرکت از دادن توضیح درباره تخریب محیط زیست اقلیم کردستان بر اثر فعالیت های این شرکت خودداری کرده اند.

مجله آندارک همچنین از عدم پاسخگویی وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق به پرسش هایی درباره عدم پایبندی شرکت های نفتی خارجی و پالایشگاه های خصوصی در این منطقه به مسائل محیط زیستی از جمله آلودگی منابع آبی و پایین آمدن کیفیت هوا در این منطقه خبر داده است.

کارشناسان هشدار داده اند با توجه به شیوع هرچه بیشتر خشکسالی در عراق و عدم توجه به اهمیت محیط زیست در این منطقه توسط شرکت های حوزه نفت و گاز، ممکن است موارد ابتلا به بیماریهای ناشی از آلودگی آب و هوا افزایش یابد.

کد خبر 23921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha