توافق حزب دمکرات و اتحادیه میهنی با چارچوب هماهنگی درباره تشکیل دولت توافقی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد هدف از سفر رئیس ائتلاف دولت قانون در رأس هیأتی از چارچوب هماهنگی احزاب شیعه به اربیل مهم است و توافقی بین حزب دمکرات و اتحادیه میهنی با چارچوب هماهنگی درباره توافقی بودن دولت آتی به دست آمده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "روند ملا محمود" در این باره گفت: سفر کنونی نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و هیأت همراهش که دربرگیرنده شخصیت های سیاسی مهمی از چارچوب هماهنگی است از اهمیت گسترده ای در زمینه کاهش مشکلات و نزدیک کردن دیدگاهها درباره مرحله سیاسی آتی کشور برخوردار است.

روند ملا محمود افزود: سفر مذکور به دو دلیل به موفقیت خواهد انجامید. اولین دلیل در این زمینه توافق اتحادیه میهنی و حزب دمکرات با چارچوب هماهنگی درباره تشکیل دولت آتی عراق به صورت توافقی و مشارکت جریانات برنده است. دومین دلیل نیز، رابطه تاریخی بین نیروهای چارچوب هماهنگی با کردها از زمان مبارزه علیه رژیم صدام تاکنون است.

عضو ارشد اتحادیه میهنی تصریح کرد: دیدار امروز، بنیانگذار این مفهوم مشترک و تأکید بر این موضوع است که دولت آتی عراق باید توافقی و با مشارکت همه جریانات برنده است.

یادآور می شود نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون در صدر هیأتی از چارچوب هماهنگی احزاب و جریانات شیعه، امروز چهارشنبه وارد اربیل شد و با مسئولان احزاب اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 23886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha