تا کنون امیکرون در ایلام مشاهده نشده است

سرویس ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در کارگروه رسانه‌ای مجازی کرونا گفت: تا کنون سویه جدید امیکرون در استان ایلام مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر جمیل صادقی فر اظهارداشت: این نوع نیز مانند سویه های قبلی جهش یافته (انگلیسی، دلتا و غیره) است و در ارتباط با آن نه باید اضطراب در بین ما ایجاد شود و نه باید به شیوع آن بی تفاوت باشیم.

وی افزود: با توجه به قدرت سرایت و انتقال این ویروس ضروری است که دستور العمل های بهداشتی بیشتر از گذشته رعایت و در دستور کار قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در راستای کنترل و پیشگیری، پایگاه مراقبت مرزی به صورت ۲۴ ساعته توسط همکاران بهداشتی فعال و ورود مسافران در مرز مهران بر اساس ارائه تست کرونا و واکسیناسیون انجام می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس مسافران عراقی بدون برگ سلامت پی.سی.آر معتبر، دیپورت و مسافران ایرانی که دارای علائم باشند با کیت اولیه امیکرون که در اختیار دانشگاه قرار دارد تست انجام و در صورت مثبت بودن نتیجه آن جهت بررسی بیشتر به مرکز ارسال می شود.

صادقی فر با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از کیت های استفاده شده در پایانه مسافربری مهران مثبت نبوده، اظهار داشت: ضروری است کنترل بازارچه تجاری که بحث تجار و کارگرهای عراقی در آن مطرح است با کیفیت بیشتری انجام شود.

وی افزود: تاکنون شواهدی دال بر اینکه واکسیناسیون نمی تواند از گسترش سویه امیکرون جلوگیری کند وجود ندارد و اولویت دنیا کماکان بر تزریق سه دوز واکسن کرونا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه با بیان اینکه طی پنج روز گذشته ۱۱ هزار ۴۴۹ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، عنوان کرد: از این تعداد ۱۶۹۷ نفر دوز اول، ۳۸۲۷ نفر دوز دوم و ۵۹۲۵ نفر نیز برای تزریق دوز سوم مراجعه کرده اند.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر از جمعیت واجد شرایط استان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت و حدود ۵۰ هزار نفر هنوز حتی دوز اول را تزریق نکرده است.

کد خبر 23888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha