تهدید اکیپ دامپزشکی کردستان توسط یک متخلف عرضه مرغ فاسد در قروه

سرویس کردستان- اکیپ دامپزشکی کردستان در جریان بازرسی از واحدهای عرضه و توزیع فرآورده های دامی توسط متصدی یک واحد مرغ فروشی در شهرستان قروه که تخلف عرضه مرغ فاسد را داشت، مورد تهدید و ضرب و جرح قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، هر ساله در مناسبت های خاص همانند شب یلدا، عید قربان و عید نوروز و... بازرسی گشت های دامپزشکی تشدید می شود. امسال هم در آستانه فرارسیدن شب یلدا اکیپ های شبکه دامپزشکی کردستان با اعزام نیروهای بازرسی به شهرستان ها از مراکز عرضه و توزیع بازدید کردند.

در جریان یکی از همین بازرسی ها در شهرستان قروه از یک واحد مرغ فروشی متعلق به شخصی که دارای محکومیت های متعدد قضایی به دلیل عرضه گوشت و مرغ فاسد و غیر قابل مصرف است، به گفته مدیرکل دامپزشکی کردستان بازرسان متوجه وجود مرغ تاریخ مصرف گذشته شده که متصدی این واحد ضمن هتاکی و فحاشی به اکیپ دامپزشکی، نسبت به ضرب و جرح این پرسنل اقدام و با وسایلی مانند چاقو آنان را تهدید و مجبور به ترک محل می کند.

«مجتبی ورمقانی» با بیان اینکه پرسنل دامپزشکی کردستان نسبت به سلامت مردم احساس مسئولیت دارند، افزود: این فرد با این برخورد نادرست مانع از ضبط مرغ های فاسد موجود در مغازه خود شد و همین نگرانی نسبت به تهدید سلامت مردم را افزایش می دهد.

او از جمله تخلفات بهداشتی این فرد را شامل جعل مهر دامپزشکی، فروش مکرر و مستمر مرغ و گوشت فاسد به مردم، تهدید و ضرب و شتم پرسنل دامپزشکی تا قاچاق مرغ و ... دانست و عنوان کرد: پیشتر و در خرداد ماه سال جاری هم این واحد صنفی بیش از ۴۰ روز با شکایت شبکه دامپزشکی قروه و دستور مقام قضایی پلمب شده بود.

«ورمقانی» برخورد با این افراد متخلف را ضروری دانست و بیان کرد: مطالبه جدی افکار عمومی برخورد سریع، قاطع و بازدارنده و معرفی این فرد متخلف به مردم بوده که در شرایط سخت اقتصادی و صرفا به منظور سودجویی بیشتر، سلامت مردم را هدف گرفته است.

او با بیان اینکه در این زمینه به دستگاه قضایی اعلام جرم می شود، گفت که تکلیف نیست که بازرس از استان اعزام شود اما سلامت عمومی جامعه برای شبکه دامپزشکی بسیار حایز اهمیت است و اینکه بدین گونه برخورد شود و جان بازرسان و کارشناسان این نهاد در خطر بیافتد قابل قبول نیست.

«ورمقانی» حمایت دستگاه قضایی در این زمینه را مهم خواند و خبر داد که پس از شکایت در این زمینه دادستان شهرستان قروه دستور پیگیری تخلف این واحد و پلمب آن در راستای اجرای قانون به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی را داده است.

باید گفت توجه به حساسیت بازرسی از واحدهای این چنین که بهداشت عمومی جامعه را به خطر می اندازند مهم بوده اما می طلبد در این زمینه برای جلوگیری از بروز چنین حوادث ناگواری نمایندگانی از دستگاه قضایی یا انتظامی اکیپ های گشت و بازرسی نهادی چون شبکه دامپزشکی را همراهی نمایند./

کد خبر 23724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha