انتخاب مجدد سران سه قوه عراق، بعید است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد جماعت عدالت کردستان تأکید کرد: عموم نیروهای سیاسی اقلیم کردستان به توافق درباره عدنان مفتی عضو ارشد اتحادیه میهنی برای ریاست جمهوری عراق گرایش دارند. این در حالی است که وی شخصا درباره نامزد شدن برای این پست، تمایلی ندارد. همچنین انتخاب مجدد سران کنونی قوای عراق برای این پست ها، تقریبا به محال شده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "سلیم حمزه" در این باره گفت: با وجود حمایت های اتحادیه میهنی از برهم صالح رئیس جمهور کنونی عراق شانس انتخاب مجدد وی برای این پست به خطر افتاده است. زیرا سایر جریانات سیاسی اقلیم کردستان با وی مخالفت می کنند. این در حالی است که عدنان مفتی به دلیل تعادل بیشتر و تجربه سیاسی فراوان، از حمایت بیشتر جریانات سیاسی اقلیم کردستان برخوردار است.

سلیم حمزه افزود: شانس انتخاب مجدد برهم صالح، مصطفی کاظمی و محمد حلبوسی برای انتخاب مجدد برای پست هایشان تقریبا به محال تبدیل شده است. زیرا اکثر نیروهای سیاسی کشور، مایلند سران هیچ کدام از سه قوه بار دیگر برای این مناصب انتخاب نشوند.

یادآور می شود منابع سیاسی کرد پیشتر اعلام کرده بودند حزب دمکرات کردستان، بر انتخاب عدنان مفتی عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان برای ریاست جمهوری عراق اصرار دارد.

کد خبر 23671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha