540 کیلومتر شبکه گذاری گاز در کردستان انجام شد

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت گاز کردستان در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی استان، گفت: در حال حاضر 32 شهر با ضریب 100 درصد و 1430 روستا با ضریب نفوذ 96 درصد تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری عملکرد شرکت را بسیار فراتر از تعهدات عنوان کرد و گفت: به موازات گسترش روزافزون واحدهاي صنعتي در اين استان، گازرساني نيز، روندي شتابان داشته و سبب تقويت و رونق فعاليت هاي تجاري در اين خطه شده است.

وی افزود: وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی استان کردستان با جاهای دیگر کشور متفاوت بوده و تداوم گازرسانی به شهرها و روستاهای استان در سال‌های اخیر با وجود اعمال تحریم‌ها و فشار اقتصادی فراوان نه تنها متوقف نشده بلکه با تلاش و همت بالای مسئولان صنعت گاز کشور این کار با تکیه بر توان و حضور مؤثر شرکت‌های داخلی شتاب بیشتری گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: با بررسی حجم لوله گذاری در سال جدید مشخص می شود هر روز بیش از 2 کیلومتر شبکه گذاری در سطح استان کردستان انجام گرفته که با حجم شبکه گذاری تا پایان آبان ماه سال جاری و با در نظر گرفتن مسیر طولانی و پر پیچ و خم روستاهای باقیمانده بیش از 540 کیلومتر شبکه گذاری انجام گرفته است.

فعله گری با اشاره به دور دست بودن روستاهای باقیمانده و سختی چندین برابر اجرای لوله گذاری در مسیرهای ناهموار، سنگی و شیب دار، آماری از وضعیت لوله گذاری در 8 ماهه اول سال جاری ارائه داد و ادامه داد: در فرودین ماه متراژ لوله گذاری 20 کیلومتر، اردیبهشت ماه 66 کیلومتر، خرداد ماه 63 کیلومتر و در تیرماه 88 کیلومتر، مرداد ماه 73 کیلومتر، شهریور ماه 92 کیلومتر، مهر ماه 72 کیلومتر و آبان ماه 66 کیلومتر شبکه گذاری انجام گرفته است.

وی طول کل شبکه های اجرا شده در بخش شهری و روستایی در استان کردستان از بدو تاسیس تا پایان آبان ماه را 12 هزار کیلومتر عنوان کرد.

کد خبر 23605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha