عضو ارشد حزب دمکرات کردستان: شبانه دو کرسی ما در مجلس عراق را گرفتند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان، کم شدن دو کرسی از تعداد کرسی های این حزب در مجلس عراق پس از بررسی اعتراضات به نتایج انتخابات را یک توطئه شبانه دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "عرفات کرم" عضو تیم مذاکره کننده حزب دمکرات کردستان در بغداد در این باره گفت: حزب دمکرات تلاش کرد از طریق ارائه شکایت به کمیسیون عالی انتخابات، دو کرسی مذکور را بار دیگر به دست بیاورد. اما متأسفانه امکان اعتراض در این زمینه وجود نداشت و ما هنوز دلیل این موضوع را نمی دانیم.

عرفات کرم افزود: دو کرسی فراکسیون ما در مجلس جدید به غارت رفت و در راستای اهداف مشخصی به جریانات دیگر واگذار شد و ما در اینجا منظورمان کمیسیون انتخابات نیست. بلکه قصد ما کمیته قضایی کمیسیون است که نتایج را دستکاری کرد. ولی با این وجود، در راستای حفظ منافع کشور و تصحیح روند کشور، با اکراه این موضوع را پذیرفتیم.

عضو ارشد حزب دمکرات کردستان درباره ساختار دولت آتی عراق گفت: نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون، به عنوان اولین شخصی که پیشنهاد تشکیل دولت اکثریت را مطرح کرد به اشتباهش در زمینه طرح آن اعتراف کرده است. زیرا اکثریت سیاسی در کشوری مناسب است که مانند امارات یا قطر از نظر دموگرافی یکپارچه باشد نه برای عراق.

عرفات کرم در پایان خواستار نزدیک و ترکیب کردن دیدگاههای "جریان صدر" و "چارچوب هماهنگی" از طریق تشکیل "دولت اکثریت میهنی توافقی" شد مشروط به آنکه همگان در آن حضور نداشته باشند.

کد خبر 23422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha