وال استریت ژورنال: اردوغان دنبال پول عربستان است

سرویس ترکیه - روزنامه وال استریت ژورنال ادعا کرد که دیدار آتی اردوغان و بن سلمان ولیعهد عربستان برای پول باشد.

به گزارش کردپرس، در حالی که ترکیه در تلاش برای بهبود روابط خود با کشورهای خاورمیانه است، اخیرا اخباری درباره احتمال دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به گوش می رسد. برخی رسانه ها این دیدار را درخواست پول از سوی اردوغان، برای حل بحران اقتصادی اخیر ترکیه دانسته اند.

روزنامه‌ آمریکایی وال استریت ژورنال از درخواست دیدار اردوغان و ولیعهد عربستان سعودی که اخیراً به قطر رفته بود، خبر داد و نوشت آنها می خواستند دیدار کنند اما برنامه های فشرده این اجازه را به آنها نداد.

این روزنامه با بیان اینکه دولت قطر بین عربستان سعودی و ترکیه میانجیگری می کند، نوشت: افرادی که از نزدیک در جریان تلاش‌های قطر برای نزدیک کردن عربستان سعودی و ترکیه هستند، از تلاش این کشور برای برگزاری دیداری بین بن سلمان و اردوغان خبر داده اند، دیداری که پیش از این غیرقابل تصور بود. آنها این دیدار را به عنوان نشانه ای از پیدا شدن راه حل برای تنش های چند سال اخیر دانستند. این افراد از تلاش قطر برای برگزاری این دیدار در هفته های آینده خبر داده اند.

وال استریت ژورنال ادعا کرد که اردوغان ممکن است به جای موضوعات سیاسی، از ولیعهد عربستان طلب پول کند. زیرا اردوغان به دنبال راه حلی برای برون رفت از بحران اقتصادی اخیر ترکیه است.

بر اساس این گزارش دیدار اردوغان و بن سلمان فرصتی برای حل مشکلاتی است که بر سر موضوع جمال خاشقچی روزنامه نگار کشته شده در استانبول، بین دو کشور به وجود آمد. به احتمال زیاد بن سلمان خواستار قول از طرف اردوغان است که دیگر به موضوع خاشقچی ورود نکند.

کد خبر 23369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha