تاکنون ۱۳۰۰ خانوار اردوگاه الهول را ترک کرده‌اند

سرویس سوریه-اردوگاه الهول در ۴۰ کیلومتری شرق حسکه، حدود ۵۶۷۵۰ نفر از ۱۵۴۵۰ خانواده را در خود جای داده که شامل ۲۴۴۸ خانواده کشته شدگان و زندانیان خارجی داعش از ۶۰ کشور جهان است که از این تعداد ۱۳۰۰ خانوار الهول را به مقصد منازل خود ترک‌ کرده‌اند.

به گزارش کُردپرس، عصر روز دوشنبه، گروه جدیدی از آواره‌های سوری، اردوگاه الهول را ترک کردند و به محل زندگی خود در منبج و حومه منبج رفتند.

منیر محمد، یکی از مدیران دفتر اردوگاه الهول، به رسانه‌های شمال سوریه گفت: این دسته شامل ۵۱ خانواده با تعداد جمعیت ۲۰۰ نفر است که به منازل خود در منبج و حومه آن رفتند.

این بیست و یکمین دسته از آوارگان سوری است که پس از تصمیم شورای اجرایی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه و با ابتکار شورای سوریه دموکراتیک "SDC" و شیوخ و بزرگان طوایف منطقه این اردوگاه را ترک کردند.

محمد خاطرنشان کرد، آنها به خارج کردن همه کسانی که می خواهند اردوگاه الهول را ترک کنند ادامه می دهند و در همین زمینه طرحی برای بازگرداندن آواراگان به خانه‌های خود توسط مدیریت اردوگاه تهیه شده است.

در اکتبر سال گذشته، شورای اجرایی اداره خودمختار تصمیم گرفت که اردوگاه را از خانواده‌های سوری خالی کند و به سوری‌هایی که می‌خواهند اردوگاه را ترک کنند، اجازه خروج بدهد.

اردوگاه الهول در ۴۰ کیلومتری شرق حسکه، حدود ۵۶۷۵۰ نفر از ۱۵۴۵۰ خانواده را در خود جای داده که شامل ۲۴۴۸ خانواده کشته شدگان و زندانیان خارجی داعش از ۶۰ کشور جهان است.

کد خبر 23287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha