دیدار هیأت حزب دمکرات کردستان با هیأت مذاکره کننده جریان صدر در بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - هیأت حزب دمکرات کردستان به ریاست هوشیار زیباری با هیأت مذاکره کننده جریان صدر به ریاست حسن عذاری دیدار و درباره تحولات در روند سیاسی عراق گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه شبکه تلویزیونی دجله، دفتر رسانه ای جریان صدر با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: حسن عذاری رئیس کمیته مذاکره کننده جریان صدر در دیدار با هیأت حزب دمکرات کردستان، ضمن تأکید بر اهمیت تغییر مسیر روند سیاسی، تقسیم بندی قومیتی و مذهبی، و تقسیم پست ها و دارایی ها بین فراکسیون ها را عامل سوق داده شدن عراق به پرتگاه دانست و خواستار پایان دادن به این روند شد.

در این دیدار که در مقر دفتر سیاسی جریان صدر برگزار شد طرفین درباره مهم ترین مسائل مربوط به تفاهمات دوجانبه در راستای تشکیل یک دولت میهنی با هدف پاسخگویی به خواسته های عموم مردم در مرحله آتی و نجات عراق و حفظ حاکمیت، هیبت و استقلال آن گفتگو و درباره مسائل مورد اهتمام یکدیگر تبادل نظر کردند.

عذاری در این دیدار، موضع جریان صدر درباره تشکیل دولت قوی توسط اکثریت با همکاری با جریانات و احزاب دیگر را مورد تأکید قرار داد و ایجاد تفاهمات قوی براساس برادری، اتحاد و سرنوشت مشترک همه اقوام و جریانات عراق را ضروری دانست.

هوشیار زیباری رئیس هیأت مذاکره کننده حزب دمکرات نیز در این دیدار، ضمن ابراز خوشنودی از دیدار با شورای سیاسی جریان صدر و هیأت مذاکره کننده این جریان، اظهار داشت: جریان صدر از جمله نزدیک ترین جریاناتی است که کردها مایل به تفاهم با آنها درباره تشکیل دولت آتی هستند.

کد خبر 23245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha