کُردستان سوریه از لحاظ دیپلماتیک موفق عمل می‌کند

نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق، گفت‌: یکی از خواسته‌های سیاسیون‌ کُرد حضور نیروهای دموکراتیک‌ سوریه در مذاکرات برای آینده سوریه در هر گفت‌وگویی است که سازمان‌ملل و گروه‌های سیاسی در آن حضور دارند.

هوشنگ درویش نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره تهدیدات ترکیه علیه کُردستان سوریه، اظهار کرد:این درست نیست که فکر کنیم تهدیدات ترکیه به پایان رسیده، بلکه هر لحظه ترکیه یک‌ تهدید بالقوه برای اداره خودگردان کُردستان سوریه است. ترکیه هر زمانی که فرصت‌ را مناسب بداند یا چراغ سبزی از قدرت‌های جهانی دریافت کند، اقدام‌ به حمله می‌کند.

وی ادامه داد:درست ترکیه اقدام به یک‌ حمله گسترده زمینی و هوایی علیه کُردستان سوریه نکرده، اما بصورت مداوم گروه‌های شبه‌نظامی و 《تروریست》وابسته به این‌کشور هر روزه مناطق مرزی عین‌عیسی را هدف حمله موشکی قرار می‌دهند یا اقدام‌‌ به پیشرویی می‌کنند اما همواره با پاسخ سخت نیروهای دموکراتیک‌ سوریه روبرو می‌شوند و شکست می‌خورند.

وی درباره اوضاع کنونی اداره خودگردان از لحاظ سیاسی افزود:ما به استراتژی سیاسی خود ادامه می‌دهیم و معتقدیم‌‌ باید راه‌حل سیاسی برای بحران‌ سوریه پیدا شود و لازم است گروه‌های که معتقد به حل بحران سیاسی از طریق راه‌حل دموکراتیک‌ دارند، پا پیش بگذارند و پشت‌ یک‌ میز بنشینند.

هوشنگ درویش تصریح کرد:امروز دیپلماسی کُردها قوت یافته و دیپلمات‌های کُرد به آمریکا و روسیه و سوئد سفر کردند و بدون‌ شک همه این سفرها برای کُردهای سوریه منافعی از لحاظ سیاسی، امنیتی، آموزشی، اقتصادی در بر داشته است.

این سیاستمدار کُرد سوری خاطرنشان کرد:یکی از خواسته‌های سیاسیون‌ کُرد حضور نیروهای دموکراتیک‌ سوریه در مذاکرات برای آینده سوریه در هر مذاکره‌ای است که سازمان‌ملل و گروه‌های سیاسی در آن حضور دارند.

نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق تصریح کرد:اداره خودگردان هم‌ از لحاظ سیاسی و هم‌ از لحاظ نظامی در شرایط مستحکمتری قرار گرفته است و مهمترین مسئله در حال حاضر برای ما برگزاری کنگره‌ای ملی در سوریه با حضور همه جریان‌های دموکراتیک‌ سوریه است تا چتری برای همه گروه‌های دموکراتیک در جهت حل بحران سوریه باشد.

وی یادآور شد:ما بعنوان مجلس دموکراتیک سوریه اقداماتی زیادی انجام داده‌ایم و با جریان‌های دموکراتیک ارتباط داریم و اراده جدی برای برگزاری یک کنگره سراسری با حضور همه جریان‌های دموکراتیک و آزادی‌خواه در خود می‌بینیم و ما تمایل داریم که این کنگره در مناطق اداره خودگردان‌ برگزار شود.

هوشنگ درویش درباره چگونگی مذاکره با دولت مرکزی سوریه، گفت:تلاش‌هایی برای مذاکره با دمشق بواسطه روسیه وجود دارد اما نکته مهم این است که پروژه اداره خودگردان در واقع روز به روز از لحاظ سیاسی، دیپلماسی و نظامی قویتر می‌شود.

نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق افزود:برخی فکر کردند، بعد از تصرف سریکانی و گری‌سپی توسط ترکیه، دیگر چیزی به نام اداره خودگردان کُردستان سوریه باقی نمی‌ماند، اما امروز هم کُردها از لحاظ دیپلماتیک به واشنگتن و مسکو و پایتخت کشورهای اروپایی سفر می‌کنند و هم‌ دیپلمات‌های آمریکایی و اروپایی و روسی به کُردستان‌ سوریه می‌آیند.این‌ اقدامات دیپلماتیک نشان‌ می‌دهد که کُردستان سوریه از لحاظ دیپلماتیک موفق شده است.

کد خبر 23209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha