عضو ارشد حزب دمکرات: قبل از تشکیل دولت عراق، باید درباره اصل 140 تضمین هایی دریافت کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان (پارتی) وی همچنین تأکید کرد: حزب دمکرات کردستان قبل از آغاز تلاش ها برای تشکیل دولت، باید به تضمین هایی در زمینه [اجرای] اصل 140 قانون اساسی عراق دست یابد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "میاده نجار" با پیش بینی طولانی بودن روند تشکیل دولت عراق گفت: براساس اطلاعات موجود، دولت آتی عراق "توافقی" خواهد بود.

وی در این باره افزود: اکثریت مردمی انتخاباتی در عراق وجود ندارد. بلکه در حال حاضر، اکثریت در صحنه سیاسی کشور در نتیجه شمارش آرا در انتخابات به دست نیامده است. بلکه نتیجه ائتلاف های پس از برگزاری انتخابات است. مثال در این زمینه ائتلاف موسوم به "چارچوب هماهنگی" [احزاب شیعه] است که تعداد کرسی های آن، نزدیک به کرسی های جریان صدر است.

نجار افزود: نمی توان نیروهای مذکور از جمله جریان صدر را بدون به دست آوردن حداکثر 100 کرسی در مجلس که بتواند زمینه تشکیل کابینه را برای آنها فراهم کند، اکثریت مردمی یا میهنی یا انتخاباتی دانست که این امر بدون توافق با حزب دمکرات یا اهل سنت ممکن نخواهد بود.

این نماینده سابق مجلس عراق در ادامه گفت: حزب دمکرات کردستان قبل از آغاز تلاش ها برای تشکیل دولت، باید به تضمین هایی در زمینه [اجرای] اصل 140 قانون اساسی عراق دست یابد.

میاده نجار در پایان تأکید کرد: به دلیل اینکه تاکنون اکثریت پارلمانی به دست نیامده است، ما در آستانه تشکیل یک دولت براساس سهم خواهی هستیم و تشکیل دولت اکثریت ما را به سمت دیکتاتوری سوق می دهد و از چارچوب دمکراسی خارج می نماید.

کد خبر 23164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha