رسوایی جدید اعضای ارشدAKP: فیلم مصرف مواد مخدر توسط یکی از رؤسای استانی این حزب

سرویس ترکیه - انتشار فیلم مصرف مواد مخدر توسط یکی از رؤسای استانی AKP باعث استعفای او شد.

به گزارش کردپرس، دو روز پس از این که سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه ادعا کرد حزب عدالت و توسعه (AKP) بیشترین مبارزه را با مواد مخدر کرده است، کورشات قلیچ رئیس استانی این حزب در یوزگات، به دلیل انتشار فیلمی که او را در حال مصرف مواد مخدر نشان می داد، مجبور به استعفا شد.

به نوشته جمهوریت کورشات قلیچ روز گذشته در حرکتی ناگهانی با نوشتن یک اطلاعیه در صفحه مجازی خود، اعلام کرد که به دلیل مشغله زیاد کاری مجبور است از منصب خود استعفا کند اما وفاداری اش را تا همیشه به حزب و رهبر خود رجب طیب اردوغان ادامه خواهد داد.

ساعتی پس از این استعفای ناگهانی، تصاویری از او در محل کارش منتشر شد که از شدت مصرف مواد مخدر از حال رفته است و مواد مخدر (مت آمفتامین) و ابزار مصرف آن (پیپت) روی میز کار او قابل مشاهده است.

به دنبال این موضوع اسماعیل سایماز روزنامه نگار مشهور خلق تی وی در تماسی با او خواهان توضیح درباره این فیلم شد، اما قلیچ او را تهدید کرد که پیام های او را به دادستانی خواهد داد.

این ماجرا در حالی رخ داد که دو روز پیش از این سلیمان سویلو وزیر کشور AKP در پاسخ به پرسش های نمایندگان مجلس درباره همکاری سازمان زیر دستش با قاچاقچیان مواد مخدر، بر سر آنها فریاد زد و این اخبار را تهمت به AKP خواند. او ادعا کرد که در همه تاریخ هیچ وزیر کشوری به اندازه او در مبارزه با مواد مخدر و کشف و ضبط آن اهتمام نورزیده است.

چند ماه پیش از این نیز فیلم مصرف کوکائین توسط کورشات آیوات اوغلو یکی دیگر از اعضای ارشد AKP باعث دردسر این حزب شده بود. آیوات اوغلو مدیر ارشد AKP در دفاع از خود گفته بود: چیزی که مصرف کردم پودر قند بوده است.

علی ماهر باشاریر نماینده حزب جمهوی خواه خلق (CHP) امروز با انتشار پستی نوشت: «یک حماسه "پودر قند" دیگر از AKP؛ معلوم است که سلیمان سویلو دارد با سرعت تمام به مبارزه با مواد مخدر ادامه می دهد.»

کد خبر 23115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha