آلودگی دامنگیر هوا در ارومیه/معاینه فنی خودروها کاهش یافت

سرویس آذربایجان غربی- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۷۰ درصد آلودگی هوای شهر ارومیه در فصول سرد سال مربوط به خودروها و منابع متحرک است باید مدیریت حمل و نقل ترافیک شهری انجام شود.

به گزارش کردپرس، سعید موسوی در کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر ارومیه افزود: قانون هوای پاک تنها خلاصه به ۳۴ ماده اصلی این قانون نیست و نیاز است تمامی آیین نامه ها و دستورالعمل مورد توجه قرارگیرد که حدود ۳۲۷ بند مختلف است.
او اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد آلودگی هوای شهر ارومیه در فصول سرد سال مربوط به خودروها و منابع متحرک است که به همین دلیل باید توجه ویژه به انجام معاینه فنی خودروها و همچنین مدیریت حمل و نقل ترافیک شهری انجام شود.
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: در سال جاری حدود ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو معاینه فنی شده است که در مقایسه با سال ۹۸ متاسفانه ۴۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

هفته گذشته، نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفته بود: ارومیه گرچه جز شهرهای صنعتی نیست ولی از نظر آلودگی هوا در میان 10 شهر کشور قرار دارد و باید با همکاری و همدلی لازم ارگان ها و ادارات متولی و فعال در حوزه محیط زیست این آلودگی را کاهش دهیم.

منافی همچنین از عدم اقدامات لازم برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های ضروری برای اخذ معاینه فنی در بین شهروندان انتقاد کرد.

گفتنی است؛ فرسودگی ناوگان عمومی و نبود قطار شهری و کنترل ضعیف معاینات فنی خودرو از علل اصلی و تاثیر گذار در آلودگی های شهر اورمیه عنوان شده است.

کد خبر 23090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha