ارومیه در میان ١٠ شهر آلوده ایران

سرویس آذربایجان غربی- نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ارومیه گرچه جز شهرهای صنعتی نیست ولی از نظر آلودگی هوا در میان 10 شهر کشور قرار دارد و باید با همکاری و همدلی لازم ارگان ها و ادارات متولی و فعال در حوزه محیط زیست این آلودگی را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار کردپرس، مرتضی منافی در کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: متاسفانه اقدامات لازم برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های ضروری برای اخذ معاینه فنی در بین شهروندان به نحو شایسته صورت نگرفته است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در آمار های کل کشور شهر ارومیه در تعداد خودرو و ترافیک شهری جزء 10 شهر اول کشور بوده و این امر نقش مهمی در آلودگی هوا دارد.

منافی افزود: مراکز معاینات فنی باید نظارت های بیشتر در مقوله تست خودرو ها داشته باشند و تجهیزات خود را در این زمینه پیشرفته تر و بروز تر کنند همچنین می توان با همکاری های صداسیما، پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی این امر اقداماتی صورت گیرد.

او ادامه داد: باید انتقال پایانه مسافربری شهرستان برای کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا به خارج شهر در اولویت امور مربوط به حوزه حمل و نقل باشد.

نائب شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: فرسودگی ناوگان عمومی و نبود قطار شهری و کنترل ضعیف معاینات فنی خودرو علت اصلی و تاثیر گذار در آلودگی های شهر اورمیه است.

او با اشاره به عدم رعایت در ساخت و ساز و تعداد طبقات در آپارتمان های واقع در گلشهر گفت: این امر مانع ورود هوای تازه و اکسیژن به شهر ارومیه می شود به عنوان یکی دیگر از عوامل آلودگی هوای شهر ارومیه موجب تشدید شرایط می شود.

کد خبر 22927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha