فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت(ع) در مدارس نهادینه شود

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ قرآن و معارف اهل بیت(ع) در مدارس و میان دانش‌ آموزان, گفت: باید با فعالیت مراکز دارالقرآن، تلاش معلمان و استفاده از ظرفیت مدارس، افراد به روخوانی و روانخوانی قرآن بیشتر مسلط شوند.

به گزارش کرد پرس، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در دیدار اعضای شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کردستان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای آموزش و توسعه فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت(ع) در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این اقدامات کافی نبوده و باید با فعال شدن مراکز دارالقرآن، برای روخوانی، تفسیر، حفظ و آموزش تجوید و انس هر چه بیشتر دانش آموزان با قرآن وقت بیشتری گذاشته شود.

وی با بیان اینکه تبیین جایگاه اهل بیت(ع)، کار مدرسه و معلمان است و باید از ظرفیت قرآن و عترت بهره گرفته شود، اظهار کرد: آشنایی با اهل بیت، بخشی مربوط به تاریخ، بخشی مربوط به فضایل و بخش مهم آن هم فرمایشات و ذکر احادیث آن بزرگواران است.

نماینده ولی فقیه در کردستان به موضوع نماز و ضرورت توجه به این فریضه الهی در مدارس و توسعه فرهنگ نماز نیز اشاره کرد و افزود: هر مدرسه باید نماز جماعت داشته باشد و دانش آموزان با شور و شوق در آن شرکت کنند.

حجت الاسلام پورذهبی داشتن مکان مناسب، زیبا، مرتب و تمیز را اولین ضرورت برای اقامه نماز در مدارس اعلام کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاری در راستای تجهیز نمازخانه ها، باعث ایجاد رغبت به نماز می شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای قرآن، عترت، نماز و ضرورت عرضه خوب آن در سطح جامعه به ویژه مراکز آموزشی، یادآور شد: در این راستا مدارس خیلی می توانند کارهای موثری انجام دهند و اگر ما مطالب را خوب عرضه کنیم، قطعاً پذیرفته خواهد شد.

برگزاری پیش اجلاسیه نماز در ۲۰ درصد مدارس استان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه ساحت اخلاقی و اعتقادی یکی از ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین است، بیان کرد: در مجموعه آموزش و پرورش کردستان، همراهی فرهنگیان و پشتیبانی مسئولان باعث انس هر چه بیشتر دانش آموزان با قرآن، عترت و نماز خواهد شد و پایه‌های اساسی این اقدام با ساحت اخلاقی و اعتقادی محقق می شود.

رشید قربانی با اشاره به برگزاری پیش اجلاسیه نماز در مرکز استان، ۱۶ شهرستان و منطقه در طول یک ماه گذشته، گفت: در اقدامی ابتکاری که در ستاد اقامه نماز استان مصوب شد، مقرر است در سال جاری پیش اجلاسیه نماز در ۲۰ درصد مدارس استان با محوریت دانش آموزان برگزار و ظرف سه سال این برنامه در کل مدارس اجرایی شود.

وی اظهار کرد: در واحدهای آموزشی استان به موازات برنامه های آموزشی، به برنامه های تربیتی، فرهنگی، ورزشی و فعالیت‌های قرآنی و دینی توجه می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان اشاره کرد و افزود: افتتاحیه برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس استعدادهای درخشان با هدف مانوس کردن هر چه بیشتر دانش آموزان این مدارس با قرآن و برگزاری مسابقه تفسیر سوره مبارکه حجرات ویژه دانش آموزان و فرهنگیان متوسطه اول و دوم از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

قربانی برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان پایه سوم دختر و دانش آموزان پسر پایه هشتم، حضور شورای معاونین ادارات در نماز جماعت مدارس، برگزاری مسابقه حفظ موضوعی قرآن کریم با عنوان "نور باران" ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی، برگزاری محافل انس با قرآن و دیدار با خادمین قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های هفته قرآن اعلام کرد.

کد خبر 22917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha