انتقال فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه خانه سنندج اجرا شد

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: فاز اول هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه خانه فاضلاب سنندج اجرا شد و باقی پروژه نیز بزودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش کرد پرس, علیرضا تخت‌شاهی گفت: انتقال فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه خانه فاضلاب سنندج در ۲ فاز اجرا می شود که فاز اول آن شامل هدایت فاضلاب از روستا به مسیر ساتیله به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد: از آنجا که یکی از منابع آلوده کننده سد قشلاق سنندج به عنوان منبع اصلی تامین آب خام شهر، ورود فاضلاب روستایی و به ویژه روستای سراب قامیش در ۲ کیلومتری سد است انتقال فاضلاب این روستا به تصفیه خانه به عنوان یکی از راهکارهای حذف این مشکل در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان افزود: این پروژه شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب و خط انتقال به طول ۱۳ کیلومتر است که در ۲ فاز اجرا می شود و در کل طرح پیشرفت مناسبی دارد.

تخت شاهی ادامه داد: علاوه بر هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه خانه فاضلاب سنندج، پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب این روستا هم با ظرفیت ۴۱۴ مترمکعب در شبانه روز همزمان در حال اجرا است.

کد خبر 22909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha