سیاستمدار ترکمان: مانع بازگشت نیروهای پیشمرگ به کرکوک خواهیم شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک سیاستمدار ترکمان عراقی درباره "نقشه کردها برای بازگشت نیروهای پیشمرگ به کرکوک به بهانه مبارزه با تروریسم" هشدار داد و تأکید کرد: "از اجرای این توطئه جلوگیری خواهد شد."

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "فوزی اکرم" در این باره گفت: مطرح شدن موضوع بازگشت نیروهای پیشمرگ به کرکوک پس از حمله تروریستی اخیر، یک تنش آفرینی خطرناک و نشان دهنده توطئه برای یافتن بهانه ای با هدف بازگشت نیروهای کرد به کرکوک و کلیه مناطق مورد مناقشه است.

فوزی اکرم افزود: آنچه اتفاق افتاد سرآغازی برای سلسله نشست های فوری نیروهای سیاسی ترکمان و عرب برای جلوگیری از هر گونه توطئه علیه امنیت این استان خواهد بود.

این سیاستمدار ترکمان خاطرنشان کرد: دولت مرکزی عراق، نیروهای ویژه ای را در اختیار دارد که توانسته اند با تروریست ها مقابله کنند و آنها را در هم بشکنند و عراق را از لوث داعش پاکسازی کنند. حال، با این وضعیت دولت مرکزی چگونه می تواند استان کرکوک را در راستای منافع تنگ نظرانه جریانات کرد، به حال خود رها کند؟

یادآور می شود پایگاه عراقی المعلومه، به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: بعد از حمله تروریستی داعش به روستای لهیبان، شمار زیادی از تجهیزات نظامی سنگین نیروهای پیشمرگ وارد منطقه پردی در استان کرکوک شده است.

کد خبر 22805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha