قانون امر به معروف و نهی از منکر لازم‌الاجراست

سرویس کردستان - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر لازم‌الاجراست و ضمانت اجرایی دارد و نه تنها ادارات و دستگاه‌ها بلکه اجرای آن وظیفه تمام آحاد جامعه و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز هست.

به گزارش کرد پرس، محمد جباری در نشست سازمان‌های قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، گفت: منشا بسیاری از اختلافات و پرونده‌های شکوائیه، ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که اگر این فریضتین به جایگاه خود برسد قطعا از اختلافات و تنش‌ها پیشگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف ارزش‌ها را در جامعه ترویج می‌کند و ترک آن ارزش‌ها در جامعه را کم‌رنگ می‌کند، اظهار کرد: قبح‌زدایی از واجبات الهی و معروفات به امر کریه و در نهایت موجب گسترش منکرات می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان افزود: ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر یکی از مجمع‌های مبارک است که وظیفه جاری و ساری کردن این فریضتین در جامعه دارد و در مروج خوبی‌ها و نهی از منکرات تاثیرگذاری خوبی داشته است.

جباری ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر جزو ۱۰ اصول قانون اساسی است، قانون امر به معروف و نهی از منکر لازم‌الاجراست و ضمانت اجرایی دارد و باید از کل به جزء برسد و تنها نباید به ادارات خلاصه شود بلکه اجرای آن وظیفه تمام آحاد جامعه و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز هست.

وی یادآور شد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر قائم به شخص و اداره نیست و تغییر و تحول مسوول و یا دولت نباید بر اجرای این مهم تاثیرگذار باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان بیان کرد: یکی از وظایف رکین در کشور، نظارت بر اجرای قانون است و از آنجایی که امر به معروف و نهی از منکر، قانون است لذا باید نظارت بیشتری صورت گیرد و با کوتاهی در این زمینه باید برخورد کرد.

جباری گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید بیشتر جنبه تذکری باشد ضمن اینکه اداراتی و نهادهایی که در این زمینه فعالیت دارند، شناسایی و تشویق شوند.

وی اظهار کرد: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تکلیف قانونی دستگاه قضاست و پرونده‌های مربوط به این موضوع در یکی از شعب بازپرسی در دادگستری بررسی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان افزود: امروز یکی از مصادیق معروف تلاش مضاعف خدمتگزاران نظام و تلاش برای حل مسایل و مشکلات مردم است.

جباری ادامه داد: سستی و بی‌توجهی زیبنده مسئولان و ادارات نیست و ستاد امر به معروف می‌تواند با ابزار الهی امر به معروف در شناسایی منکرات و بعد نظارت و تسهیلگری به ارائه خدمات به مردم کمک کند.

کد خبر 22687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha