دانشجویان اقلیم کردستان، قربانی خشونت خاندان های حاکم هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – برخی از شخصیت ها و تحلیلگران سیاسی کرد و عراقی از سرکوب خشونت بار دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاههای اقلیم کردستان برای مطالبه دریافت کمک هزینه دولتی به آنها انتقاد کردند. یک کارشناس مسائل حقوقی نیز، تصریح کرد: بغداد هیچ گونه کنتترلی بر دولت اقلیم کردستان ندارد و به دلیل تعامل خشونت بار آن با تظاهرکنندگان، آن را برکنار یا بازخواست نمی کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "صابر اسماعیل" در این باره گفت: اقلیم کردستان تحت کنترل خاندان های حاکم است و همه کسانی را که برای تغییر این ساختار اقدام می کنند سرکوب می کنند.

"امین بکر" عضو سابق فراکسیون جنبش تغییر در مجلس عراق گفت: اعتراضات دانشجویان در تظاهرات اخیر و سرکوب آن با استفاده از خشونت بیانگر مخالفت و خشم علیه سیاست دو حزب حاکم و ناکامی احزاب مذکور در مدیریت اقلیم کردستان است.

علی التمیمی، کارشناس حقوقی عراقی نیز تأکید کرد: نخست وزیر دولت فدرال، از اختیارات برکناری یا پیگرد نخست وزیر اقلیم کردستان و وادار کردن آن به انجام تصمیماتی در راستای پاسخگویی به خواسته های تظاهرکنندگان برخوردار نیست. بلکه فقط دستگاه قضایی و پارلمان اقلیم کردستان اختیار مورد محاسبه قرار دادن دولت اربیل را در اختیار دارند.

کد خبر 22477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha