شورای شهر توانایی مدیریت کلانشهر کرمانشاه را ندارد / برای سومین بار درخواست انحلال شورا را مطرح خواهیم کرد

سرویس کرمانشاه _استلندار کرمانشاه در گفتگو با کردپرس به انتقاد از عملکرد بسیار ضعیف شورای شهر در انتخاب شهردار پرداخت و گفت: متاسفانه آنگونه که توقع داشتیم شورای شهر نتوانست نقش خود را در مدیریت کلانشهر کرمانشاه ایفا کند و برای سومین بار از وزارت کشور انحلال آن را درخواست خواهیم کرد .

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ هوشنگ بازوند در این گفتگو عنوان کرد: در سال ۹۷ تلاش‌ها و پیگیری های بسیاری برای تبدیل کرمانشاه به کلانشهر انجام دادیم و خوشبختانه پس از ۲۵ سال با اضافه شدن کرمانشاه، تعداد کلانشهرهای کشور به عدد ۹ رسید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مدت زیادی است از انتخاب شورای جدید می گذرد در ادامه گفت: هنوز این شورا نتوانسته شهردار جدید را انتخاب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: در ابتدا با معاون دادستان کل کشور صحبت کردم و تقاضای تعلیق شورا را به مدت سه ماه ارایه کردم تا بتوانیم یک شهردار برای کلانشهر کرمانشاه انتخاب کنیم. این موضوع به دادگستری و دادستانی کرمانشاه ارجاع شد و راهکار این بود که شورا زودتر جلسات را تشکیل دهند و شهردار را انتخاب کنند ولی متاسفانه شورا این کار را نکرد.

مدیر ارشد استان عنوان کرد: تاکنون دو نامه به وزارت کشور نوشته‌ایم و تقاضای تعلیق سه ماهه شورا برای انتخاب شهردار و به جریان افتادن انحلال شورای شهر را داشته ایم که تاکنون پاسخی به ما داده نشده است و همین هفته سومین نامه را هم به وزارت کشور ارسال می کنیم و امیدواریم اینبار با درخواست ما موافقت شود‌.

وی گفت: متاسفانه هربار عده‌ای از اعضاء به بهانه‌ای در جلسات حاضر نمی‌شوند در حالیکه جلسات خانگی و ... خودشان را برگزار می کنند ولی جلسات رسمی را برگزار نمی کنند.

بازوند با تاکید بر اینکه شورای شهر کرمانشاه نباید سیاسی کاری کند، عنوان کرد: مردم به شورا رای داده اند که به عمران و آبادی و توسعه شهر بپردازد نه اینکه حتی در انتخاب شهردار هم ناتوان باشند‌. انصافا شورا ما را هم کلافه کرده اند‌.

کد خبر 22396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha