سیاستمدار کرد: حزب دمکرات کردستان چشم طمع به پست ریاست جمهوری عراق دوخته است

سرویس و اقلیم کردستان – یک سیاستمدار کرد تأکید کرد: نزاع جریان حاکم و سایر احزاب اقلیم کردستان بر سر ریاست جمهوری و ریاست اقلیم کردستان ادامه دارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "محمود شیخ وهاب" در این باره گفت: رئیس و نخست وزیر اقلیم کردستان از رئیس جمهور عراق قدرت بیشتری دارند. به همین دلیل حزب دمکرات از این وضعیت سود بیشتری می برد. اما زیاده خواهی های آن افزایش یافته است و در حال حاضر نیز چشم طمع به پست ریاست جمهوری عراق دوخته است.

شیخ وهاب افزود: حزب دمکرات تلاش می کند به طور همزمان سه پست ریاست و نخست وزیری اقلیم کردستان و ریاست جمهوری عراق را در اختیار داشته باشد تا به قوی ترین جریان سیاسی در اقلیم کردستان تبدیل شود.

این شخصیت سیاسی کرد تأکید کرد: اختلاف بین حزب دمکرات و جنبش نسل نو در اقلیم کردستان همچنان ادامه دارد و براساس اخبار منتشره پست ها بین طرفین تقسیم خواهد شد و رئیس اقلیم کردستان به حزب دمکرات و ریاست جمهوری عراق به جنبش نسل نو اختصاص خواهد یافت.

یادآور می شود هاشم الجبوری تحلیلگر سیاسی عراقی در اظهاراتی در این باره گفت: رقابت و نزاع بین فراکسیون های سیاسی کرد درباره پست ریاست جمهوری عراق ادامه خواهد یافت و حزب کردستان وارد یک رقابت قوی با جنبش نسل جدید به رهبری شاسوار عبدالواحد خواهد شد.

کد خبر 22163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha