نباید تنها روز انتخابات  اقوام  عزیز شوند / رسانه ها بازوی مهم شفافیت و فسادستیزی هستند

سرویس کردستان – مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: باید همه دولت مردان اصل شفافیت در کار را در عمل نشان دهند نه در شعار و حضور خبرنگاران این اصل را تحقق می بخشد.

به گزارش کرد پرس، عبدالسلام کریمی در نشست با هیئت مدیره خانه مطبوعات کردستان، گفت: مدیران مطلب محرمانه ای نباید داشته باشند تا نتوانند در حضور خبرنگاران آنها را بیان کنند؛ مسئولان ما به جای اینکه بدون خبرنگاران در جلسات صحبت کنند، باید منت خبرنگاران را نیز بکشند که در جلسات آنها حضور یابند چرا که خبرنگاران و رسانه ها به عنوان پل ارتباطی میان مسئولان و مردم عمل کرده و عملکرد آنها را منتشر می کنند.

وی اظهار کرد: رسانه قویترین ابزاری است که به صورت رایگان و بدون هیچ منتی گزارش عملکرد مسئولان را به اطلاع مردم می رساند و از این باید مسئولان ممنون خبرنگاران باشند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی افزود: اگر مسئولی از رسانه ها دوری می کند و یا بدون حضور خبرنگاران جلسات را برگزار می کند، شکی نیست که مشکلی در کارش وجود دارد و احتمال خطا و انحراف در عملکرد آنها در نبود شفافیت و بدون حضور نماینده های افکار عمومی افزایش می یابد.

کریمی ادامه داد: باید همه دولت مردان اصل شفافیت در کار را در عمل نشان دهند نه در شعار، در کشور مسئله محرمانه ای نداریم و همه باید در جریان امور قرار بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به محرومیت کردستان در حوزه های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: از اول انقلاب که نگاه کنیم می بینیم که مردم کردستان در کنار این انقلاب حضور داشته اند، در جنگ همواره مردم کردسنان در صف اول بوده اند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی بیان کرد: در هر زمانی که نگاه کنیم می بینیم که مردم کردستان مطیع رهبری بوده و وقتی رهبری فرمان وحدت را صادر می کنند، این فرمان از سوی مردم کردستان و اهل سنت به بهترین وجه اجابت می شود و هیچگاه نیز به خود اجازه نداده اند که به مقدسات اهل تشیع اهانتی صورت گیرد.

کریمی گفت: در کنار تمام این مسائل اما در طول چند دهه گذشته از عمر انقلاب شاهد بوده ایم که بسیاری از مسئولان کشوری به این استان آمده، حرف زده اند، وعده داده اند اما عملی نداشته اند و ما همواره از استان های محروم کشور بوده ایم.

وی اظهار کرد: نا مهربانی هایی که در حق مردم مناطق محروم از جمله کردستان شده است را مردم خوب می بینند و اگر اعتراض آنچنانی ندارند از روی شرافت و نجابشتان بوده است نه اینکه متوجه نشده باشند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی افزود: وقتی در بحث خدمت به همه اقوام به یک چشم نگاه شود دیگر کسی احساس نمی کند که طرد شده و نباید اقوام را صرفا برای روزهای انتخابات در نظر داشت و پس از آن تا انتخابات دیگر آنها را تنها بگذاریم.

کریمی در بخش پایانی سخنان خود بر حمایت مسئولان استانی و کشوری از مطبوعات و رسانه ها تاکید کرد و گفت: باید در این روزهایی که حیات رسانه ها به دلیل مسائل اقتصادی با مشکلات بسیاری مواجه است، دستگاه های دولتی و خدمات رسان برای حمایت از رسانه ها پیش قدم باشند.

در این جلسه برخی مشکلات و مسائل رسانه ها و فعالان رسانه ای از سوی رییس و مدیر خانه مطبوعات استان کردستان به سمع مشاور رییس جمهور رسید و او نیز قول پیگیری داد.

کد خبر 21952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha