عضو ارشد ائتلاف فتح: کردها در صدر جریاناتی هستند که برای عادی سازی روابط با اسرائیل تلاش می کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد ائتلاف فتح تأکید کرد: مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق از مصاحبه فؤاد حسین وزیر امور خارجه با یک شبکه اسرائیلی چشم پوشی خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، "علی فتلاوی" در این باره گفت: فشارهای سیاسی مانع بازخواست فؤاد حسین از سوی کاظمی به دلیل مصاحبه اخیرش با شبکه "آی 24 نیوز" اسرائیل خواهد شد.

فتلاوی افزود: عده ای برای عادی سازی روابط با اسرائیل، زمینه سازی می کنند و کردها در رأس این جریانات هستند.

یادآور می شود یک منبع آگاه امروز اعلام کرد چند روزنامه نگار اسرائیلی تحت عنوان یک رسانه فرانسوی اقدام به مصاحبه با فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق کرده اند.

موازین نیوز به نقل از این منبع نوشت: مصاحبه پخش شده شبکه آی 24 اسرائیل با وزیر امور خارجه عراق در واقع تحت عنوان یک شبکه دیگر و بنا به درخواست روزنامه نگارانی منتسب به یک شبکه غیر اسرائیلی انجام گرفت.

به گفته این منبع، رسانه هایی که اقدام به انجام این مصاحبه کردند خودشان را خبرنگاران شبکه فرانس 24 فرانسه معرفی کرده بودند. اما بعدها مشخص شد که آنها کارمندان یک شبکه اسرائیلی بوده اند.

منبع مذکور تأکید کرد: موضع عراق و وزیر امور خارجه آن در مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل، بسیار واضح است و در صورتی که فؤاد حسین می دانست که مصاحبه مذکور در یک شبکه اسرائیلی پخش خواهد شد با انجام آن، مخالفت می کرد.

کد خبر 21827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha