عضو ارشد حزب دمکرات کردستان: پست ریاست جمهوری عراق، در انحصار جریان خاصی نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تأکید کرد پست ریاست جمهوری عراق در انحصار جریان مشخصی نیست و تصمیم گیری در این باره به نهایی شدن نتایج انتخابات وابسته است.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "محسن سعدون" در این باره گفت: قانون اساسی عراق، هیچ حزب یا جریان مشخصی را برای به عهده گرفتن هیچ کدام از پست های اصلی کشور مشخص نکرده است. بلکه این موضوع، به نتایج انتخابات و توافقات بین فراکسیون های سیاسی بستگی دارد.

محسن سعدون افزود: احزاب کرد پس از تغییر حاکمیت عراق در سال 2003 ائتلافی تحت عنوان ائتلاف کردستان تشکیل دادند و در چارچوب یک فهرست در انتخابات شرکت می کردند. توافق در سالهای اول پس از سقوط رژیم صدام بدین ترتیب بود که جلال طالبانی رئیس جمهور عراق و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان باشند. اما در دو دوره گذشته بسیاری از مسائل تغییر کرده است و هر کدام از احزاب کرد، نامزدهای جداگانه ای را برای پست ها نامزد کرده اند که این امر به تعداد کرسی های جریان تشکیل دهنده دولت در اربیل بستگی دارد. در بغداد نیز، وضعیت مشابهی وجود دارد.

سعدود افزود: حزب دمکرات کردستان در حال حاضر، اکثر کرسی های مجلس را در اختیار دارد و پست ریاست جمهوری عراق به نام هیچ جریان مشخصی ثبت نشده است. بنابراین پس از تأیید نهایی نتایج انتخابات، درباره این موضوع به صورت نهایی تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر 21823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha