خیران مهابادی ٢ کتابخانه روستایی راه اندازی کردند

سرویس آذربایجان غربی- مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ۲ کتابخانه اهدایی خیران این شهرستان در روستاهای "بایین دره" و "دهبکر" این شهرستان راه‌اندازی شد.

افسانه بازیار در گفت و گو با خبرنگار کردپرس افزود: کتابخانه روستای "بایین دره" با عنوان "آسو" در دبستان این روستا و در قالب طرح «بخوانیم و ببخشیم» افتتاح شد.

او ادامه داد: همچنین کتابخانه اهدایی خیران روستای "دهبکر" با عنوان "آمانج" در قالب همین طرح با امید به اینکه آینده سازان این سرزمین انسان هایی آگاه و کتابخوان تربیت شوند، راه اندازی شده است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد افزود: حدود ۱۵۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف و جذاب برای استفاده دانش‌آموزان این ۲ روستا به این کتابخانه ها اهدا شده که به تدریج بر شمار آنها افزوده خواهد شد.

بازیار تصریح کرد: طرح «بخوانیم و ببخشیم» طرح خیریه است که از آبان ماه سال ۹۵ با همت مربیان مرکز شماره ۱کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مهاباد کلید خورد و شروع بکار کرد و با همراهی خیرین بزرگوار تا کنون ادامه پیدا کرده است.

او ادامه داد: هدف از این طرح ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی محروم است به این امید کە آیندە سازان این سرزمین انسانهایی آگاە و کتابخوان تربیت شوند.

بازیار با بیان اینکه تاکنون در ۲۷ روستای محروم این طرح اجرا شده است، گفت: اولویت راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی برای مناطق محروم و کم‌برخوردار تعریف شده است و این طرح خیری با حمایت وهمکاری کانون پرورش فکری و ادارە آموزش و پرورش اجرا می شود.

کد خبر 21709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha