حزب دمکرات: پس از توافق میان جریان های شیعە گفتگو با آنان را آغاز می کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی حزب دمکرات کردستان اعلام کرد کە این حزب برای آغاز گفتگوهای تشکیل دولت جدید عراق، در انتظار حصول توافق میان جریان های شیعە این کشور است.

بە گزارش کردپرس بە نقل از شبکە تلویزیونی روداو، محمود محمد سخنگوی رسمی حزب دمکرات کردستان (پارتی) در حاشیە اجلاس صلح و امنیت خاورمیانە در دانشگاه آمریکایی دهوک، اعلام کرد کە این حزب برای آغاز رسمی گفتگوهای تشکیل دولت جدید عراق، در انتظار حصول توافق میان جریان های شیعە این کشور است.

وی افزود کە ابتدا باید جریان های شیعە اختلافات داخلی را حل کردە و بە تفاهم دست یابند و بر اساس این تفاهم نامزدی را برای تصدی منصب نخست وزیری کشور انتخاب نمایند و سپس طرف های سنی و کردها نظر خود را دربارە این نامزد اعلام می کنند؛ چرا کە در نهایت نخست وزیر همه طیف های کشور محسوب می شود.

بر اساس توافقات میان طیف های عراقی منصب نخست وزیری سهم شیعیان، ریاست مجلس سهم سنی ها و ریاست جمهوری برای کردها است.

پس از پایان انتخابات مجلس عراق حزب دمکرات و اتحادیە میهنی بە عنوان احزاب حاکم بر اقلیم کردستان هیئت های جداگانە ای را برای گفتگو با جریان های عراقی بە بغداد اعزام کردند، اما دو حزب تاکید می کنند کە اعزام این هیئت ها برای اطلاع از مواضع احزاب عراقی بودە و ارتباطی بە تشکیل دولت جدید و تعیین مناصب کلیدی نداشتە است.

کد خبر 21494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha