رئیس پارلمان کردستان: عراق برای حفظ حاکمیت بر مرزهای خود نیاز به ثبات داخلی دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس پارلمان کردستان طی سخنرانی خود در اجلاس دهوک، تاکید کرد که عراق برای حفظ حاکمیت بر مرزهای خود، باید از ثبات داخلی برخوردار باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی کردستان 24، ریواز فایق رئیس پارلمان کردستان طی سخنرانی خود در اجلاس صلح و امنیت خاورمیانه در دهوک، تاکید کرد که عراق برای حفظ حاکمیت مرزهای خود به ثبات داخلی نیاز دارد و تکثر منابع درآمدی و قبول اینکه فدرالیسم نظام سیاسی کنونی عراق است از دیگر ضروریات کشور است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله پس از انتخابات منافع عالی کشور در نظر گرفته شده و پروسه سیاسی در این مرحله نیازمند امنیت و عقلانیت بیشتر است و همگان در عراق بر اجرای قانون اساسی که همه طیف ها به آن رای داده اند، پافشاری می کنند،اما پیش از آن نخبه حاکم ذهنیت خود را تغییر داده و واقعیت فدرالیسم در همه ارکان حاکمیت و دولت پیاده شود.

همچنین گفت: ما از نظر سیاسی و اقتصادی خواستار عراقی مقتدر هستیم که از بتواند حاکمیت مرزهای خود را حفظ کند.

وی قبول نتایج انتخابات از سوی جریان های پیروز و جریان هایی که در انتخابات شکست خورده اند، را لازمه ایجاد ثبات در عراق خواند و گفت که دولت جدید بر اساس این نتایج بنیان نهاده می شود.

رئیس پارلمان کردستان در اظهارات خود گفت که عدم مشارکت بخشی از مردم عراق در انتخابات موضوعی عاده نیست و نشان دهنده این است که مردم تاثیر انتخابات را در زندگی خود کم و غیرموثر می دانند و باید تحریم انتخابات در عراق و اقلیم بررسی شود و هدف دولت آینده نیز چه توافقی و یا اکثریت باید آشتی با رای دهندگان و ایجاد اعتماد باشد.

کد خبر 21417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha