درآمد هنگفت وزیر کردتبار دولت انگلیس از فعالیت نفتی در اقلیم کردستان

سرویس جهان- بر اساس گزارش روزنامه میرور انگلیس، ندیم زهاوی، وزیر کرد دولت بوریس جانسون، در زمان نمایندگی در پارلمان این کشور و به عنوان شغل دوم، مشاور و مسئول یکی از شرکت های نفتی خارجی در اقلیم کردستان بوده و به طور متوسط هر ساعت 1000 پوند درآمد داشته است.

به گزارش کردپرس، روزنامه میرور انگلیس با انتشار گزارشی از فعالیت های سیاسی و اقتصادی یکی از مقامات ارشد حکومت در انگلیس، درآمدهای او به عنوان شغل دوم در اقلیم کردستان را نوعی فساد اقتصادی عنوان کرده است.

روزنامه میرور گزارش داد ندیم زهاوی، شهروند کردتبار عراقی که دولت جدید انگلیس سه بار به عنوان مقام ارشد وزارت دست یافت و بعد از خاتمه خدمت به عنوات وزیر توزیع واکسن کرونا، در تابستان امسال به عنوان وزیر آموزش و پرورش منصوب شد، در زمان نمایندگی پارلمان انگلیس، همزمان مشاور ارشد یک شرکت نفتی در اقلیم کردستان بوده در حالی که این مسئله با وظیفه نمایندگی او به عنوان نماینده پارلمان در تضاد بوده است.

بر اساس این گزارش، ندیم زهاوی در زمان نمایندگی او در پارلمان انگلیس، در مجموع یک میلیون و سیصد هزار پوند از سوی یک شرکت نفتی فعال در اقلیم کردستان به نام گولف کی ستون دریافت کرده است. به نوشته میرور، زهاوی توانسته است با استفاده از ابهام موجود در قوانین داخلی پارلمان انگلیس، شغل دوم خود را حفظ کند و از آن درآمد هنگفت کسب کند.

زهاوی در زمانی که عضو پارلمان انگلیس بود در سال 2015 رئیس مشترک گروه پارلمانی طرفدار اقلیم کردستان در پارلمان انگلیس شد و با ایجاد یک شرکت مشاوره ای با کمک همسرش، مشاور یکی از شرکت های فعال نفتی خاجی در اقلیم کردستان به نام گولف کی ستون شد و به نوشته میرور، این شغل برای زهاوی درآمدی معادل 1000 پوند در ساعت داشته است.

بر اساس این گزارش روزنامه انگلیسی، ندیم زهاوی همچنین با سیروان بارزانی، مالک اپراتور تلفن همراه کورک تلیکوم در عراق نیز فعالیت تجاری داشته است. روزنامه میرور ندیم زهاوی را دومین فرد ثروتمند دولت کنونی انگلیس عنوان کرده است.

این روزنامه برنده شدن شرکت نفتی گولف کی ستون در مناقصه نفتی در اقلیم کردستان را با مراودات زهاوی با اقلیم کردستان مرتبط دانسته هرچند که این اتهامات رد شده است.

کد خبر 21307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha