آموزش مهارت های زندگی در تربیت دانش آموزان نادیده گرفته شده است

سرویس کردستان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: علیرغم اهمیت آموزش مهارت های زندگی، این آموزش ها در دوران مدرسه و حتی در دانشگاه ها بسیار پایین بوده و نادیده گرفته شده است.

به گزارش کرد پرس، محمدابراهیم زارعی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان کردستان، پس از اعلام گزارش آمارهای چهارگانه از سوی مدیرکل ثبت احوال استان، گفت: در شرایط سنی دوران تحصیل، یادگیری بسیار بالاست اما آموزش مهارت های که در زندگی آینده افراد بسیار موثر است، در این مقطع و حتی در دانشگاه ها بسیار پایین است.

وی اظهار کرد: مباحثی از جمله، امیدآفرینی، اشتغال و تغییر نگرش جوانان، در تمایل آنان به ازدواج و فرزندآوری بسیار تاثیرگذار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان روند رو به پیری جمعیت را نگران کننده عنوان کرد و افزود: گاهی می توانیم الگوهای عملی سایر کشورها در جلوگیری از این امر را بومی سازی کنیم.

زارعی در پایان با تاکید بر تاثیر مشاوره بر پیشگیری از طلاق، ادامه داد: برخی افراد قادر به پرداخت هزینه های مشاوره نیستند، اگر از توان مشاوران روانشناسی و خانواده دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش در این زمینه استفاده شود، قطعا می تواند در کاهش طلاق موثر باشد.

کد خبر 21243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha