14 نقطه حادثه خیز جاده های کردستان اصلاح شد

سرویس کردستان – معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: در سال گذشته و 7 ماه گذشته از سال جاری 14 نقطه حادثه خیز در سطح محورهای مواصلاتی مختلف استان اصلاح و بازسازی شده است.

رامبد نوذری در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، در حال حاضر 2 هزار کیلومتر راه اصلی و 6 هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در کردستان داریم که 3 هزار کیلومتر آنها آسفالت بوده و وظیفه مهم سازمان راهداری حفظ و نگهداری از این راه ها است.

وی افزود: طی سال گذشته و 7 ماه گذشته از سال 1400 اقدامات خاصی در4 حوزه ماشین آلات و توسعه ناوگان خودرویی، نگهداری رویه های آسفالت، تعمیر و نگهداری پل ها، اصلاح نقاط حادثه خیزانجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: با توجه به اینکه کردستان در مسیر کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور قرار گرفته روزانه بیش از 20 هزار تردد خودروهای سواری سبک و سنگین در جاده های کردستان به ثبت می رسد که علاوه بر بار ترافیکی بالا در محورهای مواصلاتی، بخشی از آسفالت جاده ها را از بین می برد.

نوذری ادامه داد: از آنجایی که این جاده ها با توجه به وجود مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه، خدمات کشوری و مبادلات تجاری را ارائه می دهند، نیاز است که سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی برای بهبود وضعیت این جاده ها اعتبارات ویژه ای را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه طی سال جاری و امسال بیش از 130 کیلومتر از آسفالت جاده های استان روکش شد، یادآور شد: در حوزه تعمیر و نگهداری پل ها نیز اقدامات مناسبی از سال گذشته انجام شده و در راستای جلوگیری از حوادث اصلاحاتی در آنها ایجاد شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان بیان کرد: در بحث اصلاح نقاط حادثه خیز نیز هر 3 سال یکبار تمای محورهای مواصلاتی مورد بررسی قرار می گیرند که سال گذشته 16 نقطه شناسایی شد که 14 نقطه آن اصلاح و 2 نقطه باقیمانده نیز تا پایان سال اصلاح و بهسازی می شود.

نوذری گفت: در بحث ایمنی راه ها نیز 29 کیلومتر امسال نیوجرسی در پرتگاه های جاده های کردستان نصب شده و سال گذشته نیز 25 کیلومتر دیگر نصب شده است.

کد خبر 21227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha