بارش برف و کولاک در جاده های کردستان/گردنه تته مسدود شد

سرویس کردستان - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: در حال حاضر در بیشتر محورهای مواصلاتی کردستان بارش برف در جریان است و در ارتفتعات و گردنه ها نیز شاهد کولاک هستیم.

دانش زندی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس, گفت: از عصر روز گذشته که بارش برف و باران را در استان داشتیم, تا امروز صبح بالغ بر یک هزار و 300 گیلومتر عملیات برفروبی توسط عوامل راهداری در سطح جاده ها انجام شده است.

وی اظهار کرد: در بیشتر محورهای استان از جمله سنندج - قروه, سنندج - سقز, سنندج - مریوان, دیواندره - بیجار, سقز - بانه, بانه - مریوان, سقز - مریوان و بیجار - زنجان بارش برف قابل ملاحظه ای داشته ایم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: در برخی از محورها و گردنه ها نیز مانند گردنه خان, مسیر زرینه, محور گاران و ... نیز تردد خودروها با زنجیر چرخ امکان پذیر بود و خوشبختانه با نمک پاشی به موقع مسیرها و برفروبی جاده ها, خودرویی در برف گرفتار نشد.

زندی ادامه داد: در برخی مناطق نیز مه غلیظ سطح جاده ها را گرفته بود که دید افقی را به کمتر از 50 متر کاهش داده بود و در حال حاضر خوشبختانه تمامی راه های استان به جز مسیر سروآباد - پاوه و گردنه تته که به دلیل بارش شدید برف مسدود شده, باز است.

وی در خصوص جاده های روستایی نیز بیان کرد: همزمان با برفروبی محورهای اصلی, برخی جاده های روستایی نیز که در مناطق دیواندره و بیجار برفروبی شد تا مشکلی در خدمات رسانی به مردم روستاها وجود نداشته باشد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: با توجه به شرایط جوی از شهروندان درخواست دارم از تردد بی مورد و غیرضروری در سطح جاده ها خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر زنجیر چرخ همراه داشته و از سالم بودن سیستم گرمایش خودرو خود نیز مطمئن باشند تا دچار مشکلی نشوند.

کد خبر 21080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha