ساز و کار اعلام نتایج برندگان انتخابات پارلمانی عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک مقام کمیسیون انتخابات عراق ساز و کار اعلام نتایج نهایی انتخابات و اسامی راه یافتگان به مجلس این کشور را اعلام کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ان آر تی، مهند الصراف در این باره به خبرگزاری رسمی عراق گفت: نتایج اعتراضات و سایر امور مربوط به آن در دو مرحله انجام گرفت: مرحله اعتراضات و مرحله اعلام نتایج، که مجموع صندوق های مورد شکایت 4324 صندوق بود که 2188 صندوق در مرحله بررسی شکایات هستند و 2136 صندوق نیز در مرحله بررسی پیوست ها و مستندات شکایات که باید در مرحله قبل (طرح شکایت) به کمیسیون ارائه می شد.

الصراف افزود: همه شکایات فوق مورد بررسی قرار گرفته و بازشماری دستی صندوق های مذکور به پایان رسیده و نتایج، مستندات و دلایل ارائه شده از سوی شکات به شورای قضایی انتخابات تقدیم شده است و هیچ سقف زمانی مشخصی برای روند بررسی شکایات یا صدور حکم نهایی درباره شکایات مذکور از سوی کمیته قضایی انتخابات وجود ندارد و اعتراضات مذکور پس از بررسی کامل، به کمیسیون انتخابات بازگردانده خواهند شد.

این مقام انتخاباتی عراق تأکید کرد: نتایج انتخابات پس از بررسی شکایات از سوی کمیته قضایی انتخابات به دادگاه عالی فدرال ارائه می شوند و نامزدهای برنده، رسما نمایندگان و اعضای مجلس نمایندگان عراق خواهند بود.

کد خبر 21044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha