تربیت دانش آموزان تمام ساحتی مهمترین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت است

سرویس کردستان - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را از مهمترین رسالت های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در فرایند تعلیم و تربیت باید ساحت های ششگانه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش کرد پرس، رشید قربانی در گردهمایی مدیران، روسا و معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق تابعه استان که با حضور مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، تاکید بر حضوری بودن مدارس و بازگشایی است، گفت: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده تصمیم برآن است که امتحانات نوبت اول به صورت حضوری برگزار شود.

وی بر رعایت مسائل بهداشتی در مدارس تاکید کرد و افزود: با بازگشایی مدارس علاوه بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید به مسائل ایمنی و فیزیکی و همچنین وسایل گرمایشی مدارس توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر جذب دانش آموزان تارک و بازمانده از تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی تاکید کرد و اظهار کرد: تاجایی که امکان دارد در جذب تارکین و بازماندگان از تحصیل تلاش کنید چراکه این کار کمتر از ساخت مدرسه نیست.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اهمیت قرآن و نماز در مدارس پرداخت و ادامه داد: براساس آموزه های قرآنی، تربیت از اهمیت زیاد و ویژه ای برخوردار است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به این موضوع توجه شده است.

وی یادآور شد: با بازگشایی مدارس صرفاً نباید مسائل آموزشی در اولویت باشد بلکه باید به مسائل تربیتی، پرورشی، قرآنی و نماز توجه شود و به موازات پرداختن به مسائل آموزشی به مسائل تربیتی دانش آموزان نیز توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه ما می خواهیم دانش آموزان تمام ساحتی تربیت کنیم، بر توجه بر هر 6 ساحت سند تحول بینادین آموزش و پرورش تاکید کرد.

قربانی از مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان خواست توجه ویژه به نمازخانه مدارس داشته باشند و بهترین مکان مدرسه را به نمازخانه اختصاص دهند تا دانش آموزان به امر اقامه نماز علاقه مند شوند.

وی بیان کرد: مسئولین آموزش و پرورش باید تدبیری بیندیشند که به مسائل تربیتی و نهادینه سازی هویت دینی و ملی توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه معرفت دینی و شناخت به مسائل بسیار مهم است، گفت: دانش آموز باید اهمیت نماز را درک کند و از هر طریق می توان این معرفت را ایجاد کرد.

قربانی در ادامه به اهمیت فعالیت مراکز دارالقرآن های استان اشاره کرد و اظهار کرد: هر شهرستان باید یک دارالقرآن داشته باشد.

وی در ادامه از تلاش و اهتمام مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در تجهیز مراکز دارالقرآن استان تقدیر و تشکر کرد و بر استفاده از فضاهای بلا استفاده و بهسازی و نوسازی آن و اختصاص این فضاها به دارالقرآن تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه هر کسی که به مفاهیم عملی قرآن آشنا باشد در بحث اقامه نماز جدی تر می شود، افزود: باید از طریق مسابقه و گفتمان دانش آموزان را با قرآن مانوس کنید.

کد خبر 20951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha