توصیه های مهم جیمز جفری به کردهای سوریه

سرویس جهان- نماینده سابق آمریکا در امور سوریه خطاب به کردهای سوریه گفت: انتقال نفت به دمشق را قطع نکنید، اعلام استقلال نکنید و یا مانند اقلیم کردستان دست به اقدام فاجعه آمیزی مانند برگزاری رفراندوم سال 2017 در این منطقه نزنید.

به گزارش کردپرس، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بعد از برکناری برت مک گورک به عنوان نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش، که در زمان باراک اوباما به این سمت منصوب شده بود، جیمز جفری را جانشین وی کرد و امور سوریه را نیز به او سپرد. جیمز جفری در چند سال اخیر تعامل زیادی هم با ترکیه و هم با کردهای سوریه داشته است. اخیرا وی نیز این پست را ترک کرده و مسئول امور خاورمیانه در مرکز ویلسون شده است.

جیمز جفری به عنوان نماینده آمریکا در امور سوریه و نماینده ترامپ در ائتلاف مبارزه با داعش، در مقاله ای طولانی به آخرین وضعیت داعش و سوریه پرداخته است.

وی در بخشی از مقاله اش به وضعیت کردهای سوریه پرداخته و درباره تعاملات آنها با بازیگران مهم در سوریه توصیه هایی داشته است.

جفری در این مقاله اشاره کرده است که کردهای سوریه روزانه 100000 بشکه نفت خام تولید می کنند که بخشی از آن به مناطق تحت کنترل دولت مرکزی منتقل می شود. وی توصیه کرده است کردها نباید ارسال نفت به مناطق تحت دولت مرکزی را قطع کنند زیرا این اقدام می تواند به منافع آنها زیان برساند.

نماینده سابق آمریکا در امور سوریه همچنین به کردها توصیه کرده است که از اعلام استقلال و یا خودمختاری از سوریه خودداری کنند و یا مانند اقلیم کردستان عراق اقدام « فاجعه باری مانند برگزاری رفراندوم سال 2017» انجام ندهند.

توصیه چهارم جیمز جفری به کردهای سوریه این است که نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر اعضای آن و فرماندهانش کرد هستند اقدام به تقویت روابط خود با پ.ک.ک نکنند زیرا پ.ک.ک هم از نظر ترکیه و هم از نظر آمریکا یک « سازمان تروریستی» محسوب می شوند.

جیمز جفری گفته است مادام که نیروهای دموکراتیک سوریه در درازمدت می خواهد دمشق به آن استقلال سیاسی اعطا کند و یا به آن اجازه دهد نیروهای نظامی خود را حفط کند، باید از انجام این چهار اقدام خودداری کند.

به باور نماینده سابق آمریکا در امور سوریه، کردهای سوریه اکنون به حمایت نظامی مستقسم کمتری از سوی آمریکا نیاز دارند اما به پشتیبانی هوایی این کشور در مقابله با داعش نیاز دارند.

کد خبر 2088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha