دیدار و گفتگوی هیأت مذاکره کننده حزب دمکرات با نوری مالکی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – هیأت مذاکره کننده حزب دمکرات کردستان (پارتی) به ریاست هوشیار زیباری با نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون دیدار کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، بخش اطلاع رسانی دفتر نوری مالکی در این باره اعلام کرد: در این دیدار، طرفین درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق و همچنین متغیرات ناشی از انتخابات و تشکیک ها درباره نتایج آن گفتگو کردند.

در بیانیه دفتر مالکی همچنین آمده است: رئیس ائتلاف دولت قانون، با تأکید بر ضرورت اتخاذ موضع واحد از سوی نیروهای سیاسی در مرحله کنونی، اعلام کرد: بحران تشکیک درباره نتایج انتخابات، همچنان به قوت خود باقی است و نیروهای معترض منتظر پاسخ به شکایت های ارائه شده به کمیسیون عالی انتخابات هستند.

نوری مالکی همچنین تصریح کرد: نیروهای سیاسی عضو "چارچوب هماهنگی" بر ضرورت یافتن راه حل های منصفانه در تعامل با معترضان به نتایج انتخابات براساس قوانین و عدم تضییع حقوق آنها تأکید دارند.

هوشیار زیباری نیز در این دیدار، با اظهار امیدواری برای یافتن راه حل هایی برای پایان یافتن بحران کنونی تأکید کرد: حزب دمکرات کردستان از وحدت بین جریانات سیاسی و حضور در گفتگوها با هدف تسریع در تشکیل دولت جدید برای تحقق خواسته های ملت عراق استقبال می کند.

یادآور می شود هیأت مذاکره کننده حزب دمکرات که در بغداد به سر می برد با هادی عامری رهبر ائتلاف فتح، محمد حلبوسی رئیس ائتلاف تقدم و حسن عذاری رئیس هیأت مذاکره کننده جریان صدر دیدار و گفتگو کرده است.

کد خبر 20667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha