دیدار هوشیار زیباری با رئیس هیئت مذاکره کننده جریان صدر

سرویس عراق و اقلیم کردستان – هوشیار زیباری رئیس هیأت مذاکره کننده حزب دمکرات کردستان در دیدار با مذاکره کننده ارشد جریان صدر از نقش این جریان در مرحله آتی عراق حمایت کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان به ریاست هوشیار زیباری با حسن العذاری رئیس هیأت مذاکره کننده جریان صدر در دفتر شورای سیاسی این جریان دیدار و گفتگو کرد.

براساس این گزارش، طرفین در این دیدار ضمن گفتگو درباره نتایج انتخابات، تجربه انتخابات الکترونیک در عراق را برای اولین باز از زمان سقوط صدام در این کشور، موفقیت آمیز دانستند.

العذاری در این دیدار تأکید کرد: مرحله آتی به عنوان مرحله سازندگی و خدمات رسانی برای شهروندان عراق از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این امر بر وضعیت امنیتی سراسر کشور تأثیر مثبتی خواهد داشت و امیدواریم دولت جدید، "مستقل و دور از هر گونه دخالت خارجی" باشد.

زیباری نیز در این دیدار با تقدیر از مواضع سید مقتدی صدر در خدمت به عراق و شهروندان آن تأکید کرد: جریان صدر از جمله جریانات معتقد و مبارزی است که در مرحله کنونی نقش مهمی ایفا می کند.

یادآور می شود جریانات سیاسی اقلیم کردستان، منتظر تشکیل ائتلاف بزرگ شیعیان برای نامزد کردن نامزد نخست وزیری عراق هستند تا مذاکراتشان برای تشکیل دولت و تقسیم وزارتخانه ها براساس عرف سیاسی و استحقاق را آغاز نمایند.

کد خبر 20598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha